کد خبر : 41436

برتری بازار وارداتی پلی‌پروپیلن ترکیه به چین، 25 دلار کاهش یافت

چندین تبدیل‌کننده پلی‌پروپیلن فایبر در جنوب ترکیه در ماه ژوئیه خطوط تولید خود را به دلیل مسائل نامطلوب اقتصادی تعطیل کرده‌اند

برتری بازار وارداتی پلی‌پروپیلن ترکیه به چین، 25 دلار کاهش یافت

پتروتحلیل-قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن وارداتی در ترکیه از حدود یک ماه قبل تحت‌فشار تقاضای ضعیف در میان مسائل اقتصادی برخاسته از بی‌ثباتی ارز و مشکلات جریان نقدی، با روندی ثابت عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده‌های هفتگی شاخص قیمت chemOrbis، برتری بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن ترکیه بر چین با رقم 25 دلار در هر تن در این هفته به کمترین میزان خود در 4 ماه اخیر رسید.

تعداد زیادی از معامله‌کنندگان گزارش دادند که چندین تبدیل‌کننده پلی‌پروپیلن فایبر در جنوب ترکیه در ماه ژوئیه خطوط تولید خود را به دلیل مسائل نامطلوب اقتصادی تعطیل کرده‌اند. فروشندگان پلی‌پروپیلن اظهار داشتند: «ارزش پایین لیر در برابر دلار، تجارت محصولات نهایی را مختل کرده و مصرف خریداران را به‌خصوص در منطقه غازی عینتاب کاهش داده است.» این شهر یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان هموپلیمر پلی‌پروپیلن در جهان است.

تا به اینجای هفته، قیمت‌های رافیا وارداتی عربستان سعودی در رقم 1250 تا 1270 دلار در هر تن قرارگرفته‌اند، درحالی‌که قیمت‌های فایبر 1280 تا 1290 دلار در هر تن (همگی CIF ترکیه، شامل 6/5 درصد مالیات، نقدی) گزارش شدند. میزان قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته 30 دلار در هر تن کاهش داشتند. در این میان، در چین، قیمت‌های رافیا عربستان سعودی با 10 دلار کاهش در بازه پایینی به 1240 تا 1250 دلار در هر تن رسیدند.

ارسال نظر