کد خبر : 41583

افت قیمت‌های ای بی اس آسیا در میان جنگ تجاری؛ کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان

درحالی‌که فصل تولیدات برای صادرات در سه‌ماهه سوم سر جای خود است، تقاضای ای بی اس با توجه به تشدید نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری بین چین و آمریکا، زیر میزان پیش‌بینی‌ها باقی ماند

افت قیمت‌های ای بی اس آسیا در میان جنگ تجاری؛ کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان

پتروتحلیل- بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن آسیا در این هفته با تقاضای اندک تاجران و مصرف‌کنندگان نهایی بیش‌ازپیش ضعیف‌تر شد.

جنگ تجاری کنونی به تضعیف جو بازار ادامه داد، و معامله‌کنندگان بازار را محتاط کرد.

نظرات متفاوت خریداران در مورد ساخت ذخایر

ضعف تقاضا علیرغم فصل "تولید برای صادرات" در سه‌ماهه سوم

-تولیدکنندگان ای بی اس کاهش تولیدات را در میان کمتر شدن حاشیه سودها در نظر گرفتند

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از تاجران واقع در چین گفت: «تاجران و مصرف‌کنندگان نهایی تمایلی به ذخیره زیاد ندارند، بنابراین در حال حاضر خرید اندک است.»

ازآنجایی‌که خریداران فعالیت زیادی نداشتند، قیمت‌های نقدی در این هفته در بازار اصلی چین به زیر 1900 دلار در هر تن (CFR) کاهش یافت.

رزین‌های ای بی اس در تجهیزات برقی، عروسک‌ها، وسایل الکترونیکی مصرفی استفاده می‌شوند؛ و در ساخت‌وساز و صنعت اتومبیل کاربرد دارند.

اگرچه، با بالا بودن هزینه‌های خوراک، حاشیه سود تولیدکنندگان ای بی اس از بین رفت. ازآنجایی‌که قیمت‌های رزین به کاهش خود ادامه می‌دهند، احتمال می‌رود که حاشیه سودها کمتر شوند.

یکی از تولیدکنندگان واقع در تایوان گفت: «اکثر تولیدکنندگان در حال حاضر حاشیه سودهای کم یا منفی دارند.»

ازآنجایی‌که به نظر می‌رسد حاشیه سودهای منفی فعلاً سر جای خود باقی بمانند، تعدادی از تولیدکنندگان در حال در نظرگیری کاهش تولیدات خود هستند. یکی از تولیدکنندگان اصلی در چین – Dagu Chemical – اخیراً میزان تولیدات خود را کاهش داده است، و انتظار می‌رود که دیگر شرکت‌ها نیز همین کار را بکنند.

درحالی‌که فصل تولیدات برای صادرات در سه‌ماهه سوم سر جای خود است، تقاضای ای بی اس با توجه به تشدید نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری بین چین و آمریکا، زیر میزان پیش‌بینی‌ها باقی ماند.

تقاضای رزین‌ها معمولاً در طی فصل تولید از ژوئیه تا اکتبر، زمانی که محصولات نهایی در بین کشورها به آمریکا برای فروش در تعطیلات آخر سال ارسال می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. 

ازآنجایی‌که خریداران و تاجران در مورد افزایش ذخایر خود مردد بودند، عرضه ‌ای بی اس در آسیا کافی باقی ماند. خریداران خرید بر اساس نیاز را ترجیح دادند، درحالی‌که تاجران به دنبال معامله‌های پی‌درپی بودند.

یکی از تاجران در هنگ‌کنگ گفت: «مصرف‌کنندگان نهایی در مورد قبول سفارشات برای محصولات نهایی محتاط بودند، زیرا جنگ تعرفه‌ها در حال تشدید است.»

 

ارسال نظر