کد خبر : 41427

بازار ای بی اس ترکیه تقریباً به کمترین میزان خود در یک سال اخیر رسید

پیش‌بینی می‌شود که بازار ای بی اس تحت تقاضای نامناسب در میان تعطیلات و افزایش میزان ذخایر قرار بگیر

بازار ای بی اس ترکیه تقریباً به کمترین میزان خود در یک سال اخیر رسید

پتروتحلیلدر ترکیه، باوجود عرضه کافی از یکسو و سیر کاهشی هفتگی بازارهای انرژی از سوی دیگر، فعالیت‌های تجاری اندک باقی ماندند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار وارداتی، قیمت‌های ای بی اس طبیعی کره‌ای 2000 دلار و به بالا در نیمه دوم ژوئیه از بازار محو شدند. به‌این‌ترتیب، میزان کلی قیمت‌های ای بی اس طبیعی با کاهش 20 دلاری در هر دو بازه در رقم 1980 تا 1990 دلار در هر تن (CIFف نقدی) گزارش شدند. در این میان، قیمت‌های ای بی اس کره‌ای سفید و سیاه به ترتیب 2150 دلار در هر تن و 2130 دلار در هر تن (CIF، نقدی) گزارش شدند.

یکی از توزیع‌کنندگان گفت: «با توجه به سود کمی که قیمت‌های ترکیه‌ای ارائه می‌دهد، پیش‌بینی می شود که عرضه‌کننده کره‌ای ما قیمت‌های آن‌ها را کاهش دهد.»

میزان کلی قیمت‌های ای بی اس طبیعی 1900 تا 2010 دلار در هر تن (ex-warehouse، نقدی، بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) بودند، که در بازه پایینی 15 دلار در هر تن و در بازه بالایی 70 دلار در هر تن کاهش داشتند. قیمت‌های داخلی ای بی اس کره‌ای سفید و سیاه با 30 تا 50 دلار کاهش در هفته به ترتیب، 2300 تا 2350 دلار در هر تن و 2200 تا 2300 دلار در هر تن (بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) گزارش شدند. یکی از فروشندگان تائید کرد: «با توجه به قیمت‌های بالای محموله‌های سعودی، مجبور بودیم قیمت‌های داخلی خود را تغییر دهیم.»

طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، قیمت‌های ای بی اس داخلی در کمترین میزان خود از اوت 2017 به سر می‌برند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار ای بی اس تحت تقاضای نامناسب در میان تعطیلات و افزایش میزان ذخایر قرار بگیرد. اگرچه، تعدادی از فروشندگان می گویند که اگر روند نزولی بازار ترکیه همچون الآن که برتری خود را نسبت به بازار وارداتی ای بی اس چین ازدست‌داده است، تشدید شود، عرضه‌کنندگان خارجی به‌احتمال سهمیه‌های خود به ترکیه را محدود کنند.

قیمت‌های نقدی استایرن صنایع بالادستی در آسیا افزایش‌های جزئی را نسبت به میزان‌های اولیه ژوئیه نشان می‌دهند، اگرچه عمدتاً در طی هفته روندی بی‌ثبات را طی کرده‌اند. در این میان در اروپا، پیش‌بینی معامله‌کنندگان از کاهش جزئی قراردادهای استایرن در اوت خبر می‌دهد.

سرخط خبرها

  • ناپدید شدن قیمت‌های 2000 دلار به بالای ای بی اس کره‌ای از بازار
  • قیمت‌های ای بی اس داخلی به کمترین میزان خود در 11 ماه اخیر رسیدند
  • معامله‌کنندگان در مورد خریدهای جدید محتاط هستند
  • حواس‌ها جمع بهبود صنایع بالادستی
  • ای بی اس وارداتی (دلار در هر تن): 1980 تا 1990 (CIF کره)
  • داخلی (دلار در هر تن): 1900 تا 2010 (مالیات بر ارزش‌افزوده)
ارسال نظر