کد خبر : 41439

بهبود بازار ای بی اس با تکیه‌بر روند صعودی استایرن در آسیا در میان تردید خریداران

قیمت‌های پلی استایرن و ای بی اس ما در این هفته با توجه به بهبود جو با تکیه‌بر افزایش جزئی قیمت‌های استایرن، ثابت تا افزایشی بوده‌اند

بهبود بازار ای بی اس با تکیه‌بر روند صعودی استایرن در آسیا در میان تردید خریداران

پتروتحلیل-بازارهای ای بی اس و پلی استایرن آسیا در حدود دو ماه با توجه به سیر کاهشی هزینه‌های صنایع بالادستی و تقاضای ضعیف در سراسر منطقه، سیری نزولی را تجربه کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، اگرچه، قیمت‌های نقدی استایرن پس از 6 ماه روند نزولی اخیراً بهبود یافتند، که این امر جو فروشندگان را بهبود داد و به آن‌ها کمک کرد تا برای اولین بار از ماه ژوئن قیمت‌های ثابت یا حتی افزایشی را ارائه دهند.

بااین‌وجود، تبدیل‌کنندگان در چین و جنوب شرقی آسیا قیمت‌های بالاتری از سوی عرضه‌کنندگان خود دریافت کردند و با تردید حجم‌های خرید خود را متعادل نگه داشتند.

یکی از تاجران در اندونزی شاهد افزایش قیمت هفتگی 70 دلاری برای پلی استایرن معمولی و 20 تا 50 دلاری برای پلی استایرن مقاوم بود. او اظهار داشت: «روند صعودی قیمت‌های نقدی استایرن در منطقه، تاکنون تقاضا را به‌اندازه قابل‌توجهی افزایش نداده‌اند.»

یکی از منابع تولیدکننده تایلندی اظهار داشت: «ما قیمت‌های پلی استایرن معمولی، پلی استایرن مقاوم و ای بی اس خود به چین و جنوب شرقی آسیا را در این هفته تغییر ندادیم. اما، از آنجایی ارزش پایین ارزهای داخلی در برابر دلار فعالیت را اندک نگه‌داشته است، واکنش‌ها به روند صعودی ما محدود بوده است.»

یکی از تولیدکنندگان کره‌ای قیمت‌های ای بی اس خود را 50 دلار در هر تن افزایش داد و اضافه کرد که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که، زیر قیمت‌های حال حاضر قرارداد منعقد کنند. یکی از تاجران در چین نیز قیمت‌های ای بی اس خود به تایوان و کره جنوبی را در مقایسه با هفته گذشته 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش داد. او اظهار داشت: «تعدادی از تاجران فعالیت خود را آغاز کردند، اگرچه تولیدکنندگان از بالا بردن میزان ذخایر خود ممانعت می‌کنند.»

یکی از عرضه‌کنندگان اظهار داشت: «قیمت‌های پلی استایرن و ای بی اس ما در این هفته با توجه به بهبود جو با تکیه‌بر افزایش جزئی قیمت‌های استایرن، ثابت تا افزایشی بوده‌اند. بااین‌وجود، پیشنهادها برای بازه بالایی ما در میان موضع احتیاطی خریداران، محدود بود.

یکی از تولیدکنندگان پلی استایرن تایوانی گزارش داد که قیمت‌های آن‌ها ثابت است، و اضافه کرد که بر سر قیمت‌ها مذاکره می‌کنند. یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «قیمت‌های پلی استایرن با توجه به روند صعودی استایرن، به دلیل محدودیت حمایت از سوی تقاضا، افزایش نیافته‌اند. اگرچه فعالیت خرید موجود است، اما معامله‌کنندگان بیش از نیازهای اساسی خود خریدی نمی‌کنند. ما بر این باوریم که جهت استایرن و تأثیر جنگ تجاری بین آمریکا و چین عوامل اصلی هستند که روند آینده بازار را شکل خواهند داد.»

gpps-1

ارسال نظر