کد خبر : 41571

بازار پلی استایرن به روند کاهشی استایرن در چین واکنش نشان داد

تا زمانی که بازار استایرن به روند کاهشی خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های پلی استایرن روند ثابت تا کاهشی اخیر خود را در روزهای آتی حفظ کنند

بازار پلی استایرن به روند کاهشی استایرن در چین واکنش نشان داد

پتروتحلیل- در چین، بازار وارداتی پلی استایرن بعد از روند صعودی یک‌ماهه، در این هفته روندی ثابت تا کاهشی به خود گرفت. تغییر روند بازار عمدتاً ناشی از عقب‌نشینی قیمت‌های نقدی استایرن در آسیا بود. علاوه بر این، بی‌ثباتی نرخ ارز در میان تنش تجاری بین آمریکا و چین، خریداران را در کناره‌ها نگه داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، میزان کلی قیمت‌های پلی استایرن وارداتی در رقم 1520 تا 1610 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی تزریقی و 1580 تا 1660 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم تزریقی (همگی CIF، نقدی) گزارش شدند. در مقایسه با هفته گذشته، میزان قیمت‌های پلی استایرن معمولی ثابت تا 20 دلار در هر تن کاهشی بود، درحالی‌که قیمت‌های پلی استایرن مقاوم  10 تا 40 دلار در هر تن عقب‌نشینی کردند.

یکی از تولیدکنندگان تایوانی و تایلندی قیمت‌های خود را در این هفته ثابت نگه داشتند. یکی از تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا قیمت‌های پلی استایرن مقاوم تزریقی خود را 50 دلار در هر تن کاهش داد. یکی از منابع شرکت اشاره داشت: «خریداران به ارائه پیشنهادهای قیمتی پایین ادامه می‌دهند.» تعدادی از تاجران نیز اظهار داشتند: «ازآنجایی‌که خریداران خریدهای خود را به نیازهایشان محدود کرده‌اند، تقاضا ضعیف باقی ماند. اگرچه، مسیر بازار استایرن مشخص خواهد کرد که تا چه مدت این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.»

در چین، قیمت‌های داخلی پلی استایرن بعد از حفظ روند صعودی از اوایل ژوئیه، شاهد کاهش هفتگی در حدود 12 تا 19 دلار در هر تن بودند. یکی از منابع تولیدکننده چینی اظهار داشت: «ازآنجایی‌که تقاضا به‌اندازه کافی برای تقویت روند صعودی قبلی مناسب نبود، قیمت‌های داخلی شاهد روند نزولی جزئی بودند.»

تا زمانی که بازار استایرن به روند کاهشی خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های پلی استایرن روند ثابت تا کاهشی اخیر خود را در روزهای آتی حفظ کنند. علاوه بر این، با توجه به تردیدها مربوط به تنش‌های تجاری، خریداران موضع احتیاطی خود را حفظ کردند.

 

 

سرخط خبرها

  • کاهش جزئی قیمت‌های پلی استایرن وارداتی بعد از روند صعودی یک‌ماهه
  • قیمت‌های نقدی استایرن بیش‌ازپیش کاهش یافتند
  • خریداران با توجه به ریسک‌های نرخ ارز محتاط باقی ماندند
  • روند نزولی قیمت‌های پلی استایرن داخلی
  • قیمت‌های پلی استایرن وارداتی (دلار در هر تن): پلی استایرن معمولی 1520 تا 1610 / پلی استایرن مقاوم 1580 تا 1660  (CIF)

 

ارسال نظر