کد خبر : 40900

عدم واکنش ای بی اس آسیا به بهبود جزئی قیمت‌های استایرن

با توجه به برتری قیمتی آن‌ها بر پلی استایرن مقاوم و تقاضای نامناسب از سوی خریداران در میان بی‌ثباتی نرخ برابری ارز، ما بر این باوریم که قیمت‌های ای بی اس هنوز جای افت بیشتر رادارند

عدم واکنش ای بی اس آسیا به بهبود جزئی قیمت‌های استایرن

پتروتحلیل- قیمت‌های ای بی اس آسیایی روند نزولی خود را در سراسر بازارهای منطقه‌ای در آغاز ماه آوریل حفظ کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این امر به این دلیل بود که بهبود جزئی قیمت‌های استایرن که نشئت‌گرفته از روند صعودی بازارهای معاملات آتی نفت خام بود، نتوانست فشار نزولی افت قیمت‌های بوتادین و آکریلونیتریل و همچنین تداوم روند ضعیف تقاضا ای بی اس را جبران کند. متوسط هفتگی قیمت‌های chemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی استایرن (FOB کره) هنوز در حدود 150 دلار در هر تن و زیر میزان قیمت‌های اوایل مارس باقی‌مانده‌اند.

در بازار چین، تعدادی از تولیدکنندگان ای بی اس آسیای شرقی شامل تولیدکنندگان تایوانی و کره‌ای در محاسبات هفتگی، به دلیل فعالیت کم و محدودیت عرضه، افت قیمت‌هایی را در بین 50 تا 90 دلار اعمال کردند. معامله‌کنندگان اتفاق‌نظر داشتند که تقاضا از پایان تعطیلات سال نو چینی به روند ضعیف خود ادامه داده است.

یکی از تاجران اظهار داشت: «عرضه کلی در چین کافی است. ما اعتقاد نداریم که بهبود اخیر در وضعیت استایرن موجب افزایش تقاضای خرید ای بی اس در کوتاه‌مدت شود، زیرا تعطیلات «روز سر زدن به مردگان» نزدیک است.

تعدادی از معامله‌کنندگان نیز بر این باور بودند که: «اگر بهبود جزئی قیمت‌های نقدی استایرن تا پایان هفته تداوم پیدا کند، احتمال دارد که از افت بیشتر قیمت‌های ای بی اس جلوگیری کند. اگرچه، ما انتظار هیچ‌گونه تغییر روند احتمالی را در آینده نزدیک نداریم زیرا وضعیت تقاضا در حال حاضر، نشانه‌ای از بهبود ندارد.»

در جنوب شرقی آسیا، یکی از تولیدکنندگان اندونزیایی، با توجه به هزینه‌های پایین‌تر تولید ای بی اس وارداتی، قراردادی با رقم 80 دلار در هر تن پایین‌تر منعقد کرد. طبق گفته معامله‌کنندگان منطقه‌ای، افزایش‌های ناچیز قیمت‌های نقدی استایرن، باوجود اشتهای خرید اندک و سیر کاهشی بازار چین، تأثیر مشخصی بر جو بازار نداشت.

معامله‌کنندگان در بازار ترکیه، قیمت‌های آوریل را از چندین تولیدکننده کره‌ای دریافت کردند، که این قیمت‌ها با افت 100 دلاری برای ای بی اس گرید طبیعی و 70 تا 100 دلاری برای گرید های سفید و سیاه مواجه شدند. یکی از تاجران اظهار داشت: «با توجه به برتری قیمتی آن‌ها بر پلی استایرن مقاوم و تقاضای نامناسب از سوی خریداران در میان بی‌ثباتی نرخ برابری ارز، ما بر این باوریم که قیمت‌های ای بی اس هنوز جای افت بیشتر رادارند.»

ارسال نظر