کد خبر : 41318

نگاه‌ها به بازار استایرن؛

قیمت‌های پلی استایرن آسیایی به کمترین رقم در دوماهه اخیر رسیدند

معامله‌کنندگان بازار تائید کردند که جهت تقاضای استایرن در کوتاه‌مدت عامل اصلی است که مورد بررسی و مشاهده قرار خواهد گرفت زیرا انتظار می‌رود روند هفته‌های آتی پلی استایرن را شکل دهد

قیمت‌های پلی استایرن آسیایی به کمترین رقم در دوماهه اخیر رسیدند

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی استایرن در سراسر آسیا از اوایل ژوئن با توجه به کاهش قیمت‌های صنایع بالادستی و تقاضای نامناسب، روندی نزولی را طی کرده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، ازآنجایی‌که بیشتر تولیدکنندگان کاهش‌های جدیدی را به دنبال افزایش فروش خود اعمال کردند که این امر قیمت‌های پلی استایرن وارداتی را به کمترین میزان خود در دوماهه اخیر رساند، روند کاهشی در این هفته با شدت بیشتر ادامه یافت.

در مقایسه هفتگی، کاهش قیمت‌ها در بین 20 تا 30 دلار تا 50 تا 80 دلار در هر تن متفاوت بودند. یکی از تاجران در اندونزی تائید کرد: «قیمت‌های پلی استایرن معمولی و مقاوم در این هفته 20 دلار در هر تن کاهش داشتند درحالی‌که تأمین‌کننده ما حاضر بود تا تخفیف اضافی 20 دلار در هر تن نیز ارائه کند.» یکی از منابع تولیدکننده ویتنامی اظهار داشت: «اگرچه ما قیمت‌های خود را 40 دلار در هر تن کاهش دادیم، تقاضا در منطقه نامناسب باقی ماند و همچنان در حال مواجهه با پیشنهادهای کمتری از سوی خریداران هستیم.»

تولیدکننده تایوانی علیرغم تعطیلی واحد خود، کاهش 60 دلار در هر تن را اعمال کرد. یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «اکثر خریداران با توجه به روند کاهشی اخیر تصمیم گرفتند تا فعالیتی نداشته باشند. خوشبختانه، ما به دلیل تعطیلی واحدمان که احتمالاً در پایان هفته آتی به پایان خواهد رسید، فشار زیادی را تحمل نمی‌کنیم.» یکی دیگر از تولیدکنندگان تایوانی پلی استایرن، کاهش قیمت 10 تا 30 دلاری را برای پلی استایرن معمولی و 20 تا 40 دلاری در هر تن را برای پلی استایرن مقاوم اعمال کرد.

بااین‌وجود، معامله‌کنندگان در چین و جنوب شرقی آسیا در حال حاضر قیمت‌های نقدی استایرن را از نزدیک دنبال می‌کنند، زیرا اخیراً بهبود جزئی در فعالیت آن‌ها مشاهده شده است. طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، اگرچه قیمت‌های نقدی استایرن افزایش‌هایی را تجربه کرده‌اند، اما همچنان در میانگین هفتگی به میزان قیمت‌های اواخر آوریل نرسیده‌اند.

معامله‌کنندگان بازار تائید کردند که جهت تقاضای استایرن در کوتاه‌مدت عامل اصلی است که مورد بررسی و مشاهده قرار خواهد گرفت زیرا انتظار می‌رود روند هفته‌های آتی پلی استایرن را شکل دهد.

 

ارسال نظر