کد خبر : 41546

بعد از عقب نشینی استایرن از بیشترین میزان خود در 19 ماه اخیر؛

بازار های پلی استایرن آسیا به دنبال جهت هستند

با مشاهده اتفاقات صنایع بالادستی و همچنین تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا که تردید ها را در بازار افزایش داده است، منتظریم تا دید بهتری نسبت به بازار پیدا کنیم

بازار های پلی استایرن آسیا به دنبال جهت هستند

پتروتحلیل-از آنجایی که آخرین روند نزولی قیمت های نقدی استایرن از صعودی شدن تعدادی از قیمت ها در میان تقاضای ضعیف جلوگیری کرد، در طی هفته گذشته، فروشندگان پلی استایرن با استراتژی های قیمتی متفاوت وارد بازار چین و جنوب شرق آسیا شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های شاخص قیمت chemOrbis، در هفته گذشته، قیمت های نقدی استایرن (FOB کره) از بیشترین میزان خود از اواسط فوریه عقب نشینی کردند. اگرچه، قیمت های نقدی، هفته را با افزایش جزئی 5 دلاری به پایان رساندند.

در بازار پلی استایرن، به دنبال کاهش هفتگی قیمت های نقدی استایرن، تعدادی از فروشندگان از افزایش های خود در هفته گذشته عقب نشینی کردند. اگرچه، دیگر فروشندگان، یا قیمت های خود را ثابت نگه داشتند یا افزایش های جزئی اعمال کردند و گفتند: «علیرغم کاهش های اخیر، قیمت های استایرن هنوز بالا هستند.»

یکی از تولیدکنندگان تایوانی در هفته گذشته، قیمت های پلی استایرن خود به چین و جنوب شرق آسیا را 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش داد و اشاره داشت: «خریداران بر این باورند که قیمت های کنونی همچنان بالا هستند، در حالی که ضعف ارز ها در برابر دلار فعالیت تجاری را مختل کرده است. در این میان، بی ثباتی اخیر استایرن، دورنما را نامشخص کرد.»

از سوی دیگر، تعداد کمی از تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا، قیمت های خود به بازار های منطقه ای را به صورت جزئی افزایش دادند. یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «چندین شرکت استایرن در آسیا برنامه دارند تا واحد خود را در دوره اوت تا سپتامبر به دلیل عملیات تامین و نگهداری تعطیل کنند. بنابراین، در حال حاضر موضع صعودی خود را بر روی قیمت هایمان حفظ می کنیم.» 

یکی از تاجران واقع در چین نیز اشاره داشت: «با مشاهده اتفاقات صنایع بالادستی و همچنین تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا که تردید ها را در بازار افزایش داده است، منتظریم تا دید بهتری نسبت به بازار پیدا کنیم.»

ارسال نظر