کد خبر : 41405

قیمت‌های ایرانی نسبت به ژوئن، 60 تا 70 یورو کاهش داشتند؛

قیمت‌های رقابتی پلی استایرن انبساطی ایرانی در ایتالیا و ترکیه نمایان شدند

در این میان، پلی استایرن انبساطی ایرانی با 100 تا 200 یورو در هر تن زیر قیمت‌های اروپایی در رقم 1430 تا 1440 یورو در هر تن (DDP، 30 تا 60 روزه) قرار گرفتند

قیمت‌های رقابتی پلی استایرن انبساطی ایرانی در ایتالیا و ترکیه نمایان شدند

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی استایرن انبساطی ایرانی در این ماه در بازارهای وارداتی ایتالیا و ترکیه با میزان مناسب ارائه شدند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، علیرغم رقابتی بودنشان، این قیمت‌ها نتوانستند پیش از تعطیلات تابستانی در اروپا و تقاضای نامناسب در ترکیه، روند خرید را بهبود بخشند.

در اروپا، علیرغم کاهش‌های 50 یورویی قراردادهای استایرن، ازآنجایی‌که فروشندگان به دنبال بهبود حاشیه سود خود بودند، قیمت‌های پلی استایرن انبساطی را برای ماه جدید 20 یورو در هر تن کاهش دادند.

اگرچه، ازآنجایی‌که تقاضا در منطقه پیش از فصل تعطیلات مناسب نیست، خریداران بر کاهش قیمت‌های استایرن پافشاری کردند. همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی کردیم، فروشندگان تا به این جای ماه تخفیفات بیشتری در حدود 40 تا 60 یورو در هر تن بر روی قراردادهای پلی استایرن انبساطی خود ارائه دادند.

در ایتالیا، میزان قیمت‌های نقدی پلی استایرن انبساطی 1530 تا 1640 یورو در هر تن (FD، 60 روزه) گزارش شدند. در این میان، پلی استایرن انبساطی ایرانی با 100 تا 200 یورو در هر تن زیر قیمت‌های اروپایی در رقم 1430 تا 1440 یورو در هر تن (DDP، 30 تا 60 روزه) قرار گرفتند. علاوه بر این، میزان قیمت‌های ایرانی در مقایسه با ماه ژوئن، 60 تا 70 یورو در هر تن کاهش داشتند.

یکی از تولیدکنندگان صنعت عایق‌کاری ایتالیا تائید کرد: «ما کاهش 60 یورویی پلی استایرن انبساطی ماه ژوئیه را پرداخت کردیم. قیمت‌های ایرانی در زیر قیمت‌های داخلی قرارگرفته‌اند؛ اگرچه، ما برنامه داریم که در سپتامبر از این منطقه خریداری کرده و کالایشان را آزمایش کنیم. عرضه کلی پلی استایرن انبساطی در منطقه مناسب است و ما ازآنجایی‌که تولیدات خود را در ماه اوت به مدت 3 هفته متوقف خواهیم کردیم، حجم اندکی در اختیار داریم.»

در این میان در ترکیه، تولیدکنندگان داخلی عمدتاً به دلیل کاهش‌های قبلی قیمت‌های استایرن، قیمت‌های پلی استایرن انبساطی خود را 40 تا 80 دلار در هر تن کاهش دادند. علاوه بر این، تقاضای پلی استایرن انبساطی با توجه به کمبود فعالیت در بخش ساختمان‌سازی، اندک بود.

قیمت‌های پلی استایرن انبساطی ایرانی در ترکیه در این هفته در رقم 1680 دلار در هر تن (CPT، نقدی، 6/5 درصد مالیات) قرار گرفتند، که در مقایسه با پلی استایرن انبساطی چینی باقیمت‌های 1720 دلار در هر تن (CIF، نقدی، 6/5 درصد مالیات)، رقابت خوبی را به وجود آوردند. بااین‌حال، یکی از فروشندگان گزارش داد که خریداران میلی به محموله‌های ایرانی نشان ندادند زیرا ازنظر آن‌ها قیمت‌ها بالاست.

ارسال نظر