کد خبر : 40912

بهبود تدریجی بازارهای داخلی پلیمر در چین در ابتدای ماه آوریل

در بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن، قیمت‌های داخلی در این هفته بعدازاینکه به مدت دو ماه روند کاهشی داشتند، افزایش جزئی را تجربه کردند

بهبود تدریجی بازارهای داخلی پلیمر در چین در ابتدای ماه آوریل

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان فعال در بازار داخلی پلیمر چین گزارش دادند که در روزهای اولیه آوریل، جو بازار به‌تدریج بهبود پیدا کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در کنار مجموعه‌ای از عوامل تقویت‌کننده شامل افزایش قیمت بازارهای معاملات آتی، تعطیلی واحدها به دلیل عملیات تأمین و نگهداری و همچنین روند صعودی بهای خوراک؛ قیمت‌های داخلی پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پی‌وی‌سی، پلی استایرن و ای بی اس تغییر مسیر دادند و بعد از مدت طولانی کاهش قیمت، شاهد افزایش جزئی بودند. 

در بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن، قیمت‌های داخلی در این هفته بعدازاینکه به مدت دو ماه روند کاهشی داشتند، افزایش جزئی را تجربه کردند. این امر عمدتاً به دلیل روند صعودی پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی بورس کالای دالیان بود، که به ترتیب افزایش‌های هفتگی 24 دلار در هر تن و 37 دلار در هر تن را در روز 3 آوریل ثبت کردند. اگرچه، ادامه روند صعودی اخیر تحت مذاکره است زیرا طبق گزارش‌ها، میزان ذخایر کلی پلی اولفین دو تولیدکننده بزرگ داخلی هنوز بالا است درحالی‌که تقاضا ناکافی باقی ماند.

یکی از تاجران پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن اظهار داشت: «قیمت‌های داخلی شاهد افزایش جزئی بودند و جو بازار در ابتدای هفته به‌تدریج بهبود یافت. جو فعلی بازار در ابتدای ماه با در نظر گرفتن روند صعودی بازارهای معاملات آتی و نیاز به خریدهای اساسی، منطقی است. اما ما مطمئن نیستیم که این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.»

در بازار پی‌وی‌سی، قیمت‌های استیلن و اتیلن به روند صعودی بازارهای معاملات آتی واکنش نشان داده و بعد از روند نزولی ثابت در پنج هفته گذشته، شاهد افزایش‌های جزئی بودند. جدا از افزایش قیمت‌های بازارهای معاملات آتی، بهبود جزئی تقاضای خرید و همچنین عملیات تأمین و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده برای ماه‌های مارس و می نیز در بهبود جو بازار تأثیرگذار بودند.

تعدادی از تاجران اشاره داشتند: «قیمت‌های پی‌وی‌سی بازار داخلی با توجه به بهبود جزئی تقاضا و همچنین روند صعودی بازارهای معاملات آتی پی‌وی‌سی تغییر روند داده‌اند. اگرچه، معامله‌کنندگان صنایع پایین‌دستی باوجود بهبود اخیر بازار محتاط هستند.»

وقتی‌که به بازارهای استایرن نگاه می‌کنیم، قیمت‌های پلی استایرن داخلی، بهبود اخیر قیمت‌های نقدی استایرن و روند صعودی آن را بعد از تقریباً یک ماه، دنبال کردند. چندین تولیدکننده داخلی افزایش‌های هفتگی در حدود 150 تا 400 یوان در هر تن (24 تا 64 دلار در هر تن) اعمال کردند. یکی از تولیدکنندگان اشاره داشت: «تقاضا بعد از بهبود جزئی اخیر قیمت‌های استایرن که بازار پلی استایرن را تقویت کرد، تا بخشی بهتر شده است.»

همچنین در بازار ای بی اس، یکی از تاجران گزارش داد که قیمت‌های داخلی از 50 تا 200 یوان در هر تن (8 تا 32 دلار در هر تن) افزایش پیدا کردند و اضافه کرد: «افزایش‌های اخیر قیمت‌های استایرن به بهبود جو ای بی اس در این هفته کمک کرد. اگرچه، خریداران هنوز به خریدهای تازه بی‌میل هستند.»

 

ارسال نظر