کد خبر : 40885

پیش بینی ها از بازار پلیمر؛

سرنوشت بازار پتروشیمی همچنان در دستان دلار

PVC در هر دو بازار منطقه GCC و هندوستان باز هم روندی کاهشی را تجربه کرده و در منطقه هندوستان 15 دلار و در منطقه GCC با 30 دلار کاهش مواجه شد

سرنوشت بازار پتروشیمی همچنان در دستان دلار

پتروتحلیل- در هفته منتهی به 23 مارس 2018 روند قیمتی محصولات پلیمری در بازارهای مختلف آسیا روند تقریبا با ثباتی داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، همچون هفته های گذشته قیمت ها در بازارهای ترکیه و منطقه GCC روند باثبات را داشتند. اما قیمت ها در بازار چین برای چهارمین هفته متوالی کاهش را تجربه کردند.

بیشترین کاهش نرخ برای پلی اتیلن سنگین فیلم و به میزان 25 دلار بود ، کالای پلی اتیلن سبک خطی هم با 20 دلار کاهش در هر دو بازار چین و ترکیه مواجه شد.

در همین حال  PVC در هر دو بازار منطقه GCC و هندوستان باز هم روندی کاهشی را تجربه کرده و در منطقه هندوستان 15 دلار و در منطقه GCC با 30 دلار کاهش مواجه شد.

همچنین پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله در همه بازارهای با ثبات نرخ مواجه بود. پلی پروپیلن ها نیز در منطقه GCC با ثبات بوده و در منطقه ترکیه در مجموع رشد 15 دلاری را تجربه کردند.

نرخ دلار نیز در اولین روز کاری سال 1397 روندی رو به رشد داشته و به سطوح بالای 4900 تومانی وارد شد ولی این نرخ تا به امروز برابر با 47600 ریال است و پیش بینی ها بر اساس این نرخ صورت گرفته است. ولی به نظر می رسد اگر این روند صعودی حفظ شود، نرخ دلار مبنای محاسبه بسیار بیشتر از این نرخ باشد.

در نتیجه تا زمان تهیه این گزارش انتظار می رود نرخ پایه محصولات باز هم روندی صعودی داشته باشند و تنها گروه PVC تا به این جا پتانسیل کاهش نرخ را دارد که در صورت ادامه داشتن روند صعودی نرخ دلار ممکن است این گروه کالایی هم ثبات قیمت پایه را تجربه کند.

 

ارسال نظر