کد خبر : 40880

نرخ دلار سامانه سنا در هاله ای از ابهام؛

انتظار افزایش قیمت پایه پی وی سی در بازار ایران

از طرف دیگر قیمت ها در بازار منطقه GCC بعد از دو هفته افزایش نرخ در این هفته کاهش ۱۷ دلاری نرخ را به طور میانگین تجربه کرد

انتظار افزایش قیمت پایه پی وی سی در بازار ایران

پتروتحلیل- در هفته منتهی به ۱۶ مارس ۲۰۱۸ قیمت PVC در بازار منطقه هندوستان  به طور میانگین ۱۰ دلار کاهش را تجربه کرد و به قیمت ۱۰۱۰ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی بود که در این هفته قیمت های محموله های تحویلی در ماه آوریل از سوی تولید کنندگان بزرگ این کالا اعلام شد و این در حالی هم هست که در فصل اوج مصرف PVC در این کشور قرار داریم.

در نتیجه می توان نتیجه گرفت که بازار این کشور کشش افزایش نرخ بیشتر را نداشته و به همین دلیل قیمت ها نزولی شده است. از طرف دیگر قیمت ها در بازار منطقه GCC بعد از دو هفته افزایش نرخ در این هفته کاهش ۱۷ دلاری نرخ را به طور میانگین تجربه کرد.

در نتیجه انتظار می رود این کاهش نرخ جهانی بیش از ۱.۵ درصد از افزایش نرخ دلار را خنثی کند. نرخ دلار مبنای محاسبه با توجه به اشکالاتی در داده های منتشره از سامانه سنا در هالهای از ابهام قرار دارد. ولی در صورتی که همان نرخ ۴۷۰۰ تومانی  که میانگین روزهای اخیر هست را لحاظ کنند این کالا پتانسیل افزایش نرخی بیش از ۱۴۵ تومان را در بازار ایران خواهد داشت. طبیعی است در صورت انتخاب نرخی کمتر میزان افزایش قیمت پایه هم کمتر خواهد بود.

 

ارسال نظر