کد خبر : 40859

کمبود محموله های تندگویان در بازار ایران؛

جذابیت به معاملات بطری ها بازگشت

جذاب ترین گروه این هفته را بطری ها نامید، زیرا این محصول به یکباره خود را به عنوان جذاب ترین گروه هفته مطرح کرد و بیشتر گرید های این گروه با بیش از 8 درصد رقابت معامله شدند

جذابیت به معاملات بطری ها بازگشت

پتروتحلیل- معاملات محصولات پتروشیمی در روز گذشته اندکی نسبت به هفته های پیش تحرک داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نظر می رسد دلیل اصلی تحرک در بازار پتروشیمی در هفته اخیر عدم بارگیری محصولات در هفته آینده و نزدیکی به سال نو باشد، از این رو عملا تحویل خریدهای هفته آینده به سال 1397 موکول  خواهد شد.

در نتیجه بیشتر کارخانه های نیازمند به مواد اولیه در روز گذشته ترجیح دادند خرید محصولات موردنیاز خود را برای تولیدات دو هفته آخر سال در این هفته انجام دهند. مورد دیگر ثبات نرخ دلار دولتی و بالاتر بودن قیمت دلار واقعی در دست مردم و بازار آزاد و ترس از افزایش مجدد قیمت ها بوده است. قیمت های جهانی هم که در هفته گذشته صعودی بوده است و به نوعی اطمینان خاطر اندکی را به فعالان این حوزه داده است هر چند که روند قیمت های جهانی برای این کالاها به شدت مبهم است.

در همین حال می توان جذاب ترین گروه این هفته را بطری ها نامید، زیرا این محصول به یکباره خود را به عنوان جذاب ترین گروه هفته مطرح کرد و بیشتر گرید های این گروه با بیش از 8 درصد رقابت معامله شدند. به گفته آگاهان بازار، کمبود این کالا در بازار ایران از دلایل اصلی ثبت رقابت برای آن به شمار می رود. از سوی دیگر فصل اوج خریدوفروش در نیمکره شمالی نزدیک است، و این موضوع نوید دورنمای صعودی را در آینده نزدیک می‌دهد.

این در حالی است که در هفته گذشته این گروه تنها دو نماینده داشت و با یک و سه درصد رقابت به فروش رسیده بودند و در این هفته به یکباره با بیش از 8 درصد رقابت قیمتی معامله شدند. جذابیت این گروه در حدی بود که برای 132 تن عرضه گرید 732 تقاضایی 1452 تنی وجود داشت و این کالا با سقف قیمت معامله شد. حتی برای گرید 781 که 2178 تنی عرضه داشت نیز تقاضایی 4499 تنی ثبت شده و کالا با 8 درصد رقابت قیمتی خریداری شد. این در حالی است که در این هفته حجم عرضه های این گروه افزایش بسیار زیادی پیدا کرده بود.

پلی پروپیلن های نساجی هم همچون ماه های اخیر همچنان از جذاب های بازار بودند. بیشترین رقابت قیمتی در این گروه برای کالای 060 پلی نار بود که برابر با 9 درصد بود، بعد از آن کالای 550J نویدزرشیمی، 510L جم و نویدزرشیمی، و 1102XK رجال به ترتیب با 8درصد، 7 درصد و 7 درصد رقابت قیمتی معامله شدند. پلی پروپیلن نساجی 550J جم هم که بعد از مدت ها عرضه شده بود و با 6 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید.

گرید PVC-S65 پتروشیمی بندر امام نیز در این هفته جذابیت بسیار خوبی پیدا کرده بود زیرا از یک طرف حجم عرضه این گرید کاهش شدیدی یافته بود و از طرف دیگر عرضه بیش از 2000 تنی گرید S60 با تاریخ تحویل فروردین 1397 نیز نشان دهنده این است که با شروع تولید محصول S60 موجودی گرید S65 بندر امام کاهش زیادی خواهد یافت در نتیجه این گرید با جذابیت خوبی معامله شد. سایر گرید های PVC معاملات متعادلی را تجربه کردند ولی تمامی حجم عرضه شده به فروش رسید. در نتیجه این گروه هم معاملات خوبی را تجربه کرد.

ارسال نظر