کد خبر : 40778

افزایش دوباره قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ در مناطق مهم

عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای و کره‌ی جنوبی به احتمال زیاد برای ماه آینده افزایش‌های بیشتری لحاظ خواهند کرد چراکه آنها کماکان سهمیه‌های تخصیصی خود برای ترکیه را محدود نگه داشته‌اند و به سود بیشتر و تقاضای بهتر در بازار چین اشاره می‌کنند

افزایش دوباره قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ در مناطق مهم

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ وارداتی شاهد دور جدید از افزایش‌های چشمگیر در مناطق مهم ازجمله چین، جنوب‌شرق آسیا و ترکیه بود، چراکه گزارش شده است تقاضا در پی تداوم محدودیت در عرضه همچنان بالا است.

به گزارش «پتروتحلیل»، برخی معامله‌کنندگان خاطرنشان کردند: «در مقایسه با دیگر گریدهای پلی اتیلن سنگین، بیشترین رشد مربوط به قیمت‌های گرید پایپ بود که با بالاترین تقاضای خرید هم روبه رو شد.

هفته‌ی گذشته، تاجری گزارش داد تولیدکننده‌ای از کره‌ی جنوبی افزایش‌های هفتگی چشمگیر 200 دلار در هر تنی را در قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ خود برای چین و جنوب‌شرق آسیا لحاظ کرده است. این تاجر اظهار داشت: «در بین دیگر محصولات پلی اتیلن سنگین، گرید پایپ به علت عرضه‌ی بسیار  محدودش با بیشترین تقاضا روبه‌رو است. علی‌رغم پیش رو بودن تعطیلات سال نو در چین، باور داریم قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ نرخ‌های فعلی خود را حفظ خواهند کرد.»

در ترکیه، قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ وارداتی هفته‌ی گذشته به علت عرضه‌ی محدود از سوی عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای، افزایش‌های دوباره‌ای به خود دیدند. این عرضه‌کنندگان عمدتاً تمرکزشان بیشتر به صادرات به چین بوده است. بر اساس ChemOrbis، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید پایپ معمولی و سیاه به بالاترین میزان خود از ماه ژوئن سال 2015 رسیده است. 

یک تبدیل‌کننده گرید پایپ از ترکیه اظهار داشت: «عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای و کره‌ی جنوبی به احتمال زیاد برای ماه آینده افزایش‌های بیشتری لحاظ خواهند کرد چراکه آنها کماکان سهمیه‌های تخصیصی خود برای ترکیه را محدود نگه داشته‌اند و به سود بیشتر و تقاضای بهتر در بازار چین اشاره می‌کنند.» 

در این میان، در اروپا چند تن از معامله‌کنندگان گزارش دادند هفته‌ی گذشته تقاضا برای پلی اتیلن سنگین گرید پایپ بالا بوده است و گفتند انتظار دارند هم‌راستا با افزایش نرخ قراردادهای اتیلن ماه فوریه، قیمت‌های گرید پایپ افزایش صورت بگیرد. تاجری اروپایی بیان داشت: «قیمت‌های پلی اتیلن سنگین ما برای منابع کره‌ی جنوبی نسبت به نیمه نخست ماه 20 یورو در هر تن افزایش داشته است.

ارسال نظر