کد خبر : 40777

پیش بینی قیمت پایه محصولات در هفته جاری؛

صعود دسته جمعی قیمت پلیمرها/ صدرنشینی پلی پروپیلن های نساجی

انتظار می رود بیشترین افزایش قیمت پایه را در هفته جاری پلی پروپیلن ها با بیش از 2500 ریال تجربه کنند. همچنین سنگین فیلم پتانسیل افزایش 2399 ریالی را دارد

صعود دسته جمعی قیمت پلیمرها/ صدرنشینی پلی پروپیلن های نساجی

پتروتحلیل- قیمت محصولات پتروشیمی در هفته منتهی به 2 فوریه 2018 در بازار GCC به شدت افزایش پیدا کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب بیشترین افزایش قیمت متعلق به پلی اتیلن سنگین بادی است که 100 دلار در منطقه GCC  گران شده است، پلی اتیلن سنگین فیلم هم در این بازار 95 دلار افزایش نرخ داشت.

در همین حال پلی پروپیلن های نساجی نیز نسبت به هفته قبل 60 دلار افزایش قیمت داشته اند.  PVC هم از دیگر کالاهای با افزایش قیمت بالا است، این کالا در این هفته 50 دلار افزایش را در منطقه GCC تجربه کرد. سایر کالا ها همچون پلی اتیلن سنگین اکستروژن نیز در این منطقه 30 دلار افزایش را تجربه کرد. روند قیمت محصولات پلیمری هم در بازار چین در تاریخ یاد شده افزایشی بوده است. در بازار چین بیشترین افزایش مربوط به پلی اتیلن سنگین P100 با 65 دلار و پلی اتیلن سبک فیلم با  20 دلار افزایش است.

به نظر می رسد نرخ دلار افزایش زیادی نداشته باشد و قیمت 5730 تا 5740 تومان مبنای محاسبه قرار بگیرد. این نرخ افزایشی بیش از یک دهم درصدی را نشان می دهد. در نتیجه تغییرات این هفته پلیمر ها بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ های جهانی رخ خواهد داد.

انتظار می رود بیشترین افزایش قیمت پایه را در هفته جاری پلی پروپیلن ها با بیش از 2500 ریال تجربه کنند. همچنین سنگین فیلم پتانسیل افزایش 2399 ریالی را دارد.  سایر پلی اتیلن ها هم مطابق جدول افزایش نرخ بالایی را تجربه خواهند کرد. کمترین پتانسیل  افزایش نرخ هم مربوط پلی اتیلن سبک فیلم با بیش از 680 ریال افزایش است.

ارسال نظر