کد خبر : 40648

افزایش دوباره قیمت پلی استایرن آسیایی صادراتی به چین و جنوب شرق آسیا

یک تولیدکننده تایوانی نسبت به هفته گذشته افزایش‌های 30 تا 40 دلاری در قیمت‌های پلی استایرن معمولی خود داشته است و پلی استایرن مقاوم خود را 20 دلار در هر تن افزایش داده است

افزایش دوباره قیمت پلی استایرن آسیایی صادراتی به چین و جنوب شرق آسیا

پتروتحلیل- تعدادی از عرضه‌کنندگان پلی استایرن در آسیا  این هفته بار دیگر قیمت‌های پیشنهادی خود برای چین و جنوب‌شرق آسیا را به دلیل افزایش قیمت‌های صنایع بالادستی بالا بردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پلی استایرن نهایتاً از روند افزایشی خود که برای 4 هفته‌ی پیاپی ادامه داشت خارج شدند. با وجود این، معامله‌کنندگان گزارش دادند سطح تقاضا چندان حمایتی نداشته است خصوصاً در جنوب‌شرق آسیا و اکثر خریداران منطقه‌ای در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت نشان دادند.

یک تولیدکننده تایوانی نسبت به هفته گذشته افزایش‌های 30 تا 40 دلاری در قیمت‌های پلی استایرن معمولی خود داشته است و پلی استایرن مقاوم خود را 20 دلار در هر تن افزایش داده است؛ این تولیدکننده اظهار داشت: «علی‌رغم عدم حمایت از جانب تقاضا، ما باید قیمت‌های خود افزایش می‌دادیم، چراکه قیمت‌های استایرن در بازار نقدی همچنان در آسیا در حال افزایش است.» در حال حاضر قیمت‌های این تولیدکننده معادل 1430 تا 1440 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و 1500 تا 1530 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم (همگی CIF چین/جنوب شرق آسیا، نقد) است.

تولیدکننده‌ای ویتنامی قیمت‌های پلی استایرن خود را 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داد و تولیدکننده‌ای تایوانی نیز افزایش‌های قابل توجه 40 تا 50 دلار در هر تنی لحاظ کرد.

یکی از تبدیل‌کنندگان در اندونزی در قیمت‌های پلی استایرن دریافتی خود از تامین‌کننده‌ی سنگاپوری 40 دلار افزایش داشت و این قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی به 1510 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم به 1570 دلار در هر تن (CIF، نقد) رسید. این خریدار اظهار داشت: «قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت‌های صنایع بالادستی، افزایش بیشتری داشتند. عقیده داریم قیمت‌های کنونی بیش از حد بالا هستند و ما خریدهای‌مان را بر اساس نیازهای فوری‌مان محدود کرده‌ایم.»

در مقایسه با جنوب‌شرق آسیا، تقاضا در چین به دلیل شروع تدارکات لازم برای آغاز سال نوی چینی، اندکی بهتر بود.

تاجری در چین خاطرنشان کرد: «ما قیمت‌های پلی استایرن خود را هم‌راستا با روند فعلی افزایش قیمت‌های استایرن و نفت خام، بالا بردیم. تقاضا برای پلی استایرن معمولی از پلی استایرن مقاوم بهتر است، همچنین خصوصاً از جانب بازار چین تقاضای خرید وجود دارد.»

در حال حاضر در بازار واردات چین، محدودۀ قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی معادل 1400 تا 1510 دلار در هر تن و معادل 1470 تا 1580 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی، همگی (CIF چین، نقد و با شرایط فروش یکسان)، گزارش شده‌اند. ضمناً، در حال حاضر در جنوب‌شرق آسیا محدودۀ قیمت‌های وارداتی پلی استایرن معمولی معادل 1410 تا 1540 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم 1500 تا 1600 دلار در هر تن (CIF، نقد) است.

ارسال نظر