کد خبر : 39244

حاشیه سود پلی استایرن سازهای ایرانی افزایش یافت

حاشیه سود پلی استایرن سازهای ایرانی افزایش یافت

پتروتحلیل- در بازار ترکیه، قیمت پلی استایرن با توجه به تقاضای بالا، در هفته جاری حمایت شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، منابع ایرانی با تمرکز بر تولید پلی استایرن معمولی در این روزها حاشیه سود خوبی به دست می آورند.

یک معامله گر اعلام کرد: پلی استایرن معمولی ایران در هفته جاری ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت و به رقم ۱۴۶۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر تن FCA ترکیه با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی و به صورت نقدی گزارش شد. قیمت مبتنی بر CPT نیز ۶۰ تا ۹۰ دلار رشد کرد و به ۱۴۸۰ تا ۱۵۱۰ دلار در هر تن رسید.

همچنین پلی استایرن مقاوم ایران نیز به ۱۵۳۰ تا ۱۵۶۰ دلار در هر تن FCA رسید که ۲۱۰ دلار در هر تن برای محموله های سریع افزایش قیمت را نشان می دهد. پیشنهادات بر اساس CPT هم ۱۵۲۰ تا ۱۵۵۰ دلار در هر تن تخمین زده شده است.

عربستان هم پیشنهاد پلی استایرن مقاوم خود را به ۱۵۵۰ دلار در هر تن CIF در هفته جاری افزایش داد.

یک منبع تولیدکننده گفت: سفارش های ما برای ماه فوریه بسته شده است. ما انتظار داریم که قیمت ها در ماه مارس با توجه به هزینه های استایرن فعلی در اروپا که تحت فشار به سمت بالا رانده شده، بالا بماند.

در همین حال فصل بهار نزدیک است و احتمال دارد فعالیت در بازار پلی استایرن افزایش یابد. این در حالی است که بازار پس از یک روند پایدار برای پلی استایرن معمولی در حال فشار برای افزایش بیشتر قیمت است.

انتظارات بازیکنان بازار پلی استایرن متفاوت است، برخی از آنها فکر می کنند بازار پلی استایرن با توجه به هزینه های استایرن در اروپا، افزایش جدید داشته باشد. یک تاجر در این باره گفت: مذاکراتی برای افزایش قیمت پلی استایرن از ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو در راه ست. به علاوه با توجه به تعطیلی نوروز در اواخر ماه مارس، محموله های ایرانی کمتر شود. با این حال برخی از بازیکنان هم استدلال می کنند که قیمت ها در حال حاضر متورم است و احتمال اصلاح قیمتی اگر تقاضا بهبود نیابد، وجود دارد.

مصرف کنندگان احتمالا ترجیح می دهند از پلی پروپیلن به جای پلی استایرن مقاوم استفاده کنند، قیمت این دو کالا در حال حاضر ۵۰۰ دلار در هر تن فاصله دارد.

ارسال نظر