کد خبر : 40577

افزایش‌ هزینه‌های خوراک در نرخ پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن تداوم خواهد داشت؟

معامله‌کنندگان منطقه‌ای عمدتاً در خصوص تداوم این روند افزایشی دچار تردید هستند، چراکه حمایتی از سمت تقاضا در بازار وجود ندارد

افزایش‌ هزینه‌های خوراک در نرخ پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن تداوم خواهد داشت؟

پتروتحلیل- در چین، به دنبال روند کاهشی از اواسط سپتامبر، بازار استایرن در این هفته افزایش‌های مختصری داشته است، چراکه افزایش قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی و همچنین بهبود اخیر در قیمت‌های بَنزَن و استایرن در بازار نقدی آسیا موجب شد برخی فروشندگان قیمت‌های خود را بالا ببرند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با وجود این، معامله‌کنندگان منطقه‌ای عمدتاً در خصوص تداوم این روند افزایشی دچار تردید هستند، چراکه حمایتی از سمت تقاضا در بازار وجود ندارد.

 همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی نشان‌دهنده‌ی افزایش مختصری در این هفته بود، آن هم پس از کاهش‌هایی پیاپی که بیش از یک ماه ادامه داشت.

یک تولیدکننده تایوانی قیمت‌های این هفته پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی خود را 20 دلار در هر تن و قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی خود را 30 دلار در هر تن افزایش داد. تاجری اذعان داشت: «کارگزاران این تولیدکننده تایوانی حالا به دلیل افزایش قیمت‌های صنایع بالادستی، قیمت‌های پیشنهادی خود را همچنان بالا نگه می‌دارند. تبادلات بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن این هفته کمی بهتر است، اما سطح کلی تقاضا هنوز برای ایجاد روند افزایشی بیش از حد ضعیف است.» 

یک تولیدکننده آسیای جنوب‌شرقی نیز قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن 10 تا 20 دلار در هر تن از دو هفته گذشته افزایش داد، اما منبعی نزدیک به این تولیدکننده خاطرنشان کرد: «قیمت‌های ما این هفته اندکی افزایش داشتند، با وجود این، باید واکنش خریداران را تحت نظر بگیریم تا نسبت به تداوم این روند افزایشی اطمینان حاصل کنیم. عقیده داریم اگر در آینده‌ی نزدیک هزینه‌های خوراک و قیمت‌های نفت خام همچنان روند خود را حفظ کنند، بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن نیز با بهبود همراه خواهد شد.» 

در این میان، یک تولیدکننده چینی نیز افزایش هفتگی 100 یوان در هر تن (معادل 15 دلار در هر تن) در قیمت‌های پلی استایرن خود لحاظ کرد. منبعی نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «ما قیمت‌های خود را به صورت هفته به هفته افزایش دادیم چراکه قیمت‌های استایرن در چین اخیراً با رشد همراه بوده است و قیمت‌های نفت خام نیز این روزها بالا هستند. افزایش قیمت‌های وارداتی نیز به بهبود رویکرد به بازار داخلی موثر بودند. عقیده داریم احتمال دارد قیمت‌ها به شرط تداوم حمایت از جانب قیمت‌های استایرن و نفت خام، روند افزایشی اخیر خود را ادامه دهند.»

ارسال نظر