کد خبر : 40423

فشار استایرن بر بازار؛

قیمت پلی استایرن وارداتی در چین همچنان افت می کند

در بازار داخلی، قیمت‌های پلی استایرن عمدتاً نسبت به هفته گذشته ثبات داشتند. تاجری از شانگهای گفت: «رویکرد به بازار در این هفته چندان مناسب نیست

قیمت پلی استایرن وارداتی در چین همچنان افت می کند

پتروتحلیل- در چین، قیمت‌های پلی استایرن وارداتی در این هفته روندی کاهشی را دنبال کردند، چراکه کاهش قیمت‌های استایرن از هفته گذشته به بازار فشار وارد کرده است، هرچند استایرن اخیراً کمی رشد داشته است. همچنین پیشاپیشِ تعطیلات روز ملی، رفته رفته از رونق فعالیت‌های مبادلاتی کاسته می‌شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی، محدودۀ قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی معادل 1455 تا 1530 دلار در هر تن و معادل 1555 تا 1630 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم، همگی CIF چین، نقد و با شرایط فروش یکسان، گزارش شده‌اند. در مقایسه هفتگی، بازه‌ی پایین قیمت‌های پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم 25 دلار در هر تن کم شدند و بازه‌ی بالای قیمت‌ها به ترتیب 5 و 10 دلار در هر تن کاهش داشتند. یک تولیدکننده‌ی تایوانی از هفته‌ی گذشته، قیمت‌های پلی استایرن خود را 20 دلار در هر تن کاهش داده است.

منبعی نزدیک به این تولیدکننده بیان داشت: «ما حاضر هستیم مطابق با روند قیمت‌های استایرن، تخفیف‌های 10 تا 20 دلار در هر تنی لحاظ کنیم. اگرچه باثباتی در تقاضا ما را از فشار برای فروش محصولات خارج می‌کند، اما بی‌ثباتی قیمت استایرن هنوز از منظر هزینه فشار می‌آورد. ما نسبت به دورنمای قیمت‌ها در آینده‌ی نزدیک محتاط هستیم، خصوصاً در دوره‌ی پس از تعطیلات که فصل اوج خرید و فروش به پایان خود می‌رسد و عرضه محصولات در آن زمان افزایش می یابد.»

تاجری اظهار داشت: «تعطیلات روز ملی مانعی برای بالا رفتن مجدد قیمت‌ها محسوب می‌شود. با وجود این، عقیده داریم قیمت‌ها دچار کاهش‌های چشمگیری نخواهند شد چراکه تولیدکنندگان بزرگ تا الآن سهیمه‌های ماه اکتبر خود را به فروش رسانده‌اند.» منبعی نزدیک به یک تولیدکننده‌ی آسیای جنوب‌شرقی خاطرنشان کرد: «خریداران در آستانه‌ی تعطیلات یک‌هفته‌ای پیشِ رو تحرکی نشان نمی‌دهند و نوسان بازار استایرن نیز موجب ابهام در دورنمای قیمت‌ها شده است. با این حال، وضعیت تقاضا در چین بد نیست و ما انتظار داریم خریداران تا اواسط ماه اکتبر به بازار بازگردند.»

در بازار داخلی، قیمت‌های پلی استایرن عمدتاً نسبت به هفته گذشته ثبات داشتند. تاجری از شانگهای گفت: «رویکرد به بازار در این هفته چندان مناسب نیست.»

اگرچه بی‌ثباتی قیمت‌های استایرن باعث شده است درباره روند قیمت‌های پلی استایرن پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی، که در اوایل ماه اکتبر قرار دارد، ابهام ایجاد شود، اما اکثر معامله‌کنندگان انتظار دارند با توجه به بهبود احتمالی وضعیت تقاضا در دوران پس از تعطیلات و همچنین تعطیلی واحدهای تولیدی، قیمت‌ها دچار کاهش نشوند.

ارسال نظر