کد خبر : 40640

پیش بینی قیمت های پایه محصولات پلیمری

احتمال افزایش قیمت در بیشتر گروه ها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار

با توجه به ثبات قیمت بیشتر کالاها در بازارهای آسیایی انتظار می رود قیمت آن ها تحت تاثیر نرخ دلار با افزایش مواجه شود. از طرف دیگر کالاهایی همچون پلی اتیلن سبک و سنگین فیلم که کاهش نرخ اندکی در بازارهای آسیایی داشتند احتمالا بدون تغییر بوده و یا افزایش بسیار اندکی در نرخ پایه را تجربه کنند.

احتمال افزایش قیمت در بیشتر گروه ها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار

در هفته ای که گذشت، معاملات بیشتر محصولات پلیمری در بازارهای آسیایی روندی با ثبات را سپری کردند. کالاهای پلی اتیلن سنگین فیلم  در بازارهای منطقه چین و GCC هرکدام 5 دلار کاهش نرخ را تجربه کرد. پلی اتیلن سبک خطی هم در هفته منتهی به 1 دسامبر در بازار چین 8 دلار کاهش را تجربه کرده و در بازار GCC ثبات داشته است. کالای پلی اتیلن سبک فیلم نیز در هر دو بازار منطقه چین و GCC کاهشی بوده و 5 دلار کاهش را تجربه کرده است. کالای پلی اتیلن سنگین لوله P100 نیز در بازار چین کاهش زیاد و 20 دلاری را تجربه کرد. سایر کالاها در این هفته با ثبات بوده اند.

نرخ دلار: میانگین نرخ دلار معامله شده بر اساس سامانه سنا برابر با 41197 ریال بوده که انتظار می رود مبنای محاسبه نرخ در این هفته 41180 ریال باشد و در نتیجه نرخ دلار افزایشی نیم درصدی و برابر با 204 ریال را تجربه خواهد کرد. در نتیجه انتظار می رود جهت گیری کلی قیمت پایه محصولات صعودی باشد ولی این میزان افزایش در بیشتر گروه ها به اندازه افزایش نرخ دلار خواهد بود. کالاهایی هم که در بازار جهانی کاهش را تجربه کرده بودند روندی با ثبات خواهند داشت و یا افزایش بسیار اندکی پیدا خواهند کرد.

کالاهایی همچون پلی استایرن ها  و PET بطری که در جدول نیستند انتظار می رود افزایش نرخی بیشتر از سایر گروه ها را تجربه کنند.

 

ارسال نظر