کد خبر : 40548

کاهش قیمت‌های ابتدایی ماه نوامبر در بازار پلی اتیلن جنوب شرق آسیا؛

چینی ها تاثیر گذار نبودند!

برخی تاجران در ویتنام گفته‌اند مایل هستند نیازهای خود را از محموله‌های بین‌المللی تامین کنند که عمدتاً در مقایسه با منابع عرضه‌کننده رایج در بازار، با قیمت‌های پایین‌تری عرضه می‌شوند

چینی ها تاثیر گذار نبودند!

پتروتحلیل- در آسیای جنوب‌شرقی، با توجه به پایین بودن تقاضا خصوصاً برای محموله‌های وارداتی، بازار پلی اتیلن این هفته از رشد اخیر بازار چین تاثیری نگرفت. 

به گزارش «پتروتحلیل»، در این میان، قیمت‌های ابتدایی ماه نوامبر کم کم توسط چند تولیدکننده‌ی منطقه‌ای به بازار ارئه شدند؛ این تولیدکنندگان تصمیم گرفتند این ماه را با کاهش‌هایی نسبت به ماه گذشته شروع کنند.

تاجران گزارش داده‌اند یک تولیدکننده‌ی آسیای جنوب‌شرقی قیمت‌های پلی اتیلن سبک ماه نوامبر خود را 20 دلار در هر تن کاهش داده است، یک تولیدکننده‌ی مالزیایی هم قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید فیلم را 40 دلار در هر تن و قیمت‌های پلی اتیلن سبک گرید فیلم و پلی اتیلن سنگین گرید بادی را 30 در هر تن نسبت به آخرین قیمت‌های ماه اکتبر پایین آورد.

تاجری در اندونزی اظهار داشت: «این کاهش قیمت از سوی تولیدکننده‌ی مالزیایی برای ماه نوامبر بازتابی از وضعیت نامناسب تقاضا در اندونزی است.» قیمت‌های بازار داخلی ممکن است طی ماه آینده روندی عمدتاً ثابت تا کاهشی را داشته باشند، اما پلی اتیلن سنگین با عرضه‌ی محدودی که دارد احتمالاً یک استثنا برای این مسئله است.»

یک تبدیل‌کننده‌ی مالزیایی نیز اظهار داشت: «تقاضا همچنان محدود به نیازهای فوری خریداران باقی خواهد ماند، حتی پس از آنکه قیمت‌های ابتدایی پلی اتیلن برای ماه نوامبر با کاهش ارائه شدند. عقیده داریم قیمت‌های پلی اتیلن در آینده‌ی نزدیک روندی کاهشی را دنبال خواهند کرد. با وجود این، ممکن است بازار پلی اتیلن سنگین به دلیل عرضه محدود، شاهد افزایش‌هایی نیز باشد.»

در ویتنام، چند تاجر بیان کردند: «علی‌رغم نزدیک بودن تعطیلات کریسمس و مراسم جشن سال نو، همچنان تقاضا کم است. اکثر سازندگان محصولات نهایی در کشور مشکلی بابت تامین پلی اتیلن ندارند چراکه سطح تولید واحدهای خود را به دلیل کم‌رونقی در بازارهای محصولات نهایی پایین آورده‌اند. هنوز برنامه‌ای برای خرید محموله‌های وارداتی با قیمت‌های فعلی‌شان نداریم چراکه این نرخ‌ها هنوز بالاتر از آستانه‌ی 1200 دلار در هر تن (CIF) هستند.»

در این میان، برخی تاجران در ویتنام گفته‌اند مایل هستند نیازهای خود را از محموله‌های بین‌المللی تامین کنند که عمدتاً در مقایسه با منابع عرضه‌کننده رایج در بازار، با قیمت‌های پایین‌تری عرضه می‌شوند. «ما این روزها بیشتر خواهان محموله‌های آمریکا، هند و ازبکستان هستیم چراکه آن‌ها قیمت‌های مناسب‌تری را در مقایسه با منابع خاورمیانه‌ای و آسیای جنوب‌شرقی ارائه می‌کنند.»

 

ارسال نظر