کد خبر : 40564

ترکیه رکورد واردات مواد پلیمری را شکست

LLDPE متالوسنی با 25% افزایش واردات بیشترین سهم را در واردات این کشور داشته است

ترکیه رکورد واردات مواد پلیمری را شکست

پتروتحلیل-واردات مواد پلیمری به ترکیه طی 9 ماه ابتدایی امسال 12 درصد و به میزان 3.5 میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیش بینی می شود تا انتهای سال واردات محصولات پلیمری به این کشور به  4.5 تا 5 میلیون تن برسد.

در همین حال LLDPE متالوسنی با 25% افزایش واردات بیشترین سهم را  در واردات این کشور داشته است و LDPE با 7% افزایش واردات در رده بعدی قرار دارد. اما HDPE با 1% کاهش واردات نسبت به سال گذشته تنها ماده پلیمری است که روند نزولی داشته است، اما واردات پلی اتیلن سبک 7 درصد بالا رفته و رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. 

رشد واردات پلی پروپیلن که با سهم 35 درصدی‌اش، بخش اعظم بازار پلیمر ترکیه را در دست دارد، در 3-4 سال گذشته به طرز قابل توجهی توان خود را از دست داده است. با وجود این، واردات پلی پروپیلن هموپلیمر در  نه‌ماهه‌ی نخست سال 2017 8 درصد رشد داشته و رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. 

به همین شکل و در همین مدت زمان، واردات پلی پروپیلن کوپلیمر بیش از 4 درصد رشد داشته است. 

در این میان، در بازار پی وی سی، واردات از سال 2013 تنزل یافته است؛ یعنی زمانی که اندازه کل بازار پی وی سی (تولید داخلی + واردات) با رسیدن به نزدیکی مرز 1 میلیون تن رکورد جدیدی به ثبت رساند. با وجود این، واردات نه‌ماهه‌ی نخست سال توانست در برابر این چرخه‌ی پایدار کاهشی مقاومت کند، چراکه واردات پی وی سی نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشت. 

محصول دیگری که در نه‌ماهه‌ی نخست سال رکورد شکست آکریلونیتریل بوتادین استایرن بود. مقدار واردات کل این محصول در مقایسه با همین دوره در سال گذشته 11 درصد افزایش یافت و این رقم در حال حاضر رد حال رسیدن به کل مقدار واردات در سال 2016 است. 

turkye

 

 

ارسال نظر