کد خبر : 40527

عرضه محدود پلی اتیلن سنگین؛

قیمت پلی پروپیلن و پلی اتیلن وارداتی در ویتنام بالاتر از داخلی ها

معامله‌کنندگان در بازارهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن از مناسب‌تر بودن قیمت‌های داخلی نسبت به قیمت‌های وارداتی خبر دادند

قیمت پلی پروپیلن و پلی اتیلن وارداتی در ویتنام بالاتر از داخلی ها

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان پلی پروپیلن، پلی اتیلن در ویتنام همچنان بازار داخلی را به بازار وارداتی ترجیح می‌دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»،معامله‌کنندگان در بازارهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن از مناسب‌تر بودن قیمت‌های داخلی نسبت به قیمت‌های وارداتی خبر دادند. این مسئله موجب شده است خریداران نیازهایشان را از بازارهای داخلی تامین کنند، بازارهایی که از اواخر ماه سپتامبر روندی کاهشی در آن‌ها در جریان بوده است.

یکی از تبدیل‌کنندگان حوزه بسته‌بندی خاطرنشان کرد: «به نظر ما قیمت‌های وارداتی معمول هنوز بالا هستند. فعلا، ترجیح می‌دهیم نیازهای خود را از بازار داخلی تامین کنیم. صبر می‌کنیم تا قیمت‌ها پایین‌تر بیایند تا بتوانیم مقداری ذخیره‌سازی بکنیم.» 

یک تبدیل کننده‌ی دیگر پلی پروپیلن، پلی اتیلن اظهار داشت: «ما به خاطر قیمت‌های بالا در بازار وارداتی، مدت‌ها است که از این بازار خریدی نداشته‌یم. قیمت‌های داخلی کاهش‌های هفتگی داشته‌اند. عقیده داریم هنوز جا برای کاهش قیمت در بازار داخلی وجود دارد و صبر خواهیم کرد تا زمانی که بازار وارداتی به نرخ 1100 دلار در هر تن برسد تا بتوانیم دوباره موجودی انبارها را بالا ببریم.» 

تبدیل‌کننده‌ی دیگری گفت: «تقاضا در بازار داخلی پایین است و قیمت‌ها نیز از بازار وارداتی کم‌تر هستند. ما می‌خواهیم از بازار وارداتی خرید داشته باشیم اما قیمت‌ها هنوز بسیار بالا هستند. انتظار داریم قیمت‌ها در هفته‌های آتی کاهش پیدا کنند و در ماه نوامبر به 1080 دلار در هر تن برسند.» 

در این میان، همانطور که پیشتر در اخبار اشاره شد، عرضه پلی اتیلن سنگین در بازارهای ویتنام و آسیای جنوب شرق نیز محدود بوده است. 

به همین شکل، یکی از تبدیل‌کنندگان حوزه‌ی بسته‌بندی در ویتنام گزارش داد قیمت‌های داخلی پلی اتیلن سنگین گرید فیلم از فیلم پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم بالاتر بوده‌اند و این مسئله را مربوط به محدودیت در عرضه‌ی پلی اتیلن سنگین دانست. وی افزود: «با توجه به این مسئله که قیمت‌های بهتری در بازار داخلی پیشنهاد می‌شود منطقی‌تر این است که ما نیز از بازار داخلی نیازمان را تامین کنیم.»

ارسال نظر