کد خبر : 40540

رشد قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات آسیایی در پی افزایش تقاضا؛

افزایش 10 دلاری شاخص FOB آسیای شمال‌شرق/ بهبود مارجین‌ها در پی روند کاهشی هزینه‌های خوراک

آنچه به مارجین‌های پلی اتیلن ترفتالات تولیدکنندگان اضافه کرد، کاهشی بود که در قیمت‌های خوراک مونو اتیلن گلایکول و اسید ترفتالیک خالص اتفاق افتاد و در نتیجه شاخص‌های CFR چین برای هر دو محصول به ترتیب 5 و 1 دلار در هر تن کاهش یافتند

افزایش 10 دلاری شاخص FOB آسیای شمال‌شرق/ بهبود مارجین‌ها در پی روند کاهشی هزینه‌های خوراک

پتروتحلیل- در پی رشد تقاضا برای محموله‌های غیرچینی، قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات در آسیا نسبت به هفته‌ی گذشته 10 دلار افزایش داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در روز چهارشنبه پلی اتیلن ترفتالات آسیای شمال‌شرق (FOB) معادل 999 دلار در هر تن و شاخص FOB آسیای جنوب‌شرقی نیز 1،050 دلار در هر تن ارزیابی شد.

قیمت‌های پیشنهادی از سوی تولیدکنندگان تایوانی نیز معادل 1،100 دلار در هر تن (FOB) گزارش شدند؛ تولیدکننده‌ای اظهار داشت اگرچه نرخ پیشنهادی کمی خوشبینانه است اما این تولیدکننده اطمینان دارد محموله‌های فروشی‌اش در مقایسه با محموله‌های ارزان‌تر چینی بهتر هستند.

وی افزود: «قیمت‌های پیشنهادی چین در حال حاضر حدود 1،010 دلار در هر تن هستند اما اگر هزینه ترابرد محموله و عوارض ضد دامپینگ اعمال‌شده توسط ژاپن را در نظر بگیرید، محموله‌های ما از محصولات‌ آن‌ها مناسب‌تر هستند.»

در آسیای جنوب‌شرقی، یک تاجر و یک تولیدکننده به روند افزایشی تقاضا اشاره کردند؛ اگرچه تاجری تایوانی اظهار داشت: «نمی‌دانم این روند افزایشی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. اما با توجه به چند روز تعطیلی‌ای که در این هفته در تایلند داریم، من مطمئناً برای خرید تا هفته‌ی آینده صبر خواهم کرد.» قیمت‌های ارائه شده از تایلند در بازه‌ی 1080 تا 1090 دلار در هر تن گزارش شدند.

آنچه به مارجین‌های پلی اتیلن ترفتالات تولیدکنندگان اضافه کرد، کاهشی بود که در قیمت‌های خوراک مونو اتیلن گلایکول و اسید ترفتالیک خالص اتفاق افتاد و در نتیجه شاخص‌های CFR چین برای هر دو محصول به ترتیب 5 و 1 دلار در هر تن کاهش یافتند.

ارسال نظر