کد خبر : 40426

افزایش تقاضا از سوی آمریکا؛

ثبات قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات آسیایی/تعطیلی بازارهای چین و کره‌ی جنوبی

گزارش شده عرضه در بازار نقدی آسیای جنوب‌شرقی محدود است و این مسئله به رشد قیمت‌ها کمک می‌کند. یکی از منابع خبر داد: «قیمت‌ها در آینده‌ی نزدیک بالا خواهند ماند

ثبات قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات آسیایی/تعطیلی بازارهای چین و کره‌ی جنوبی

پتروتحلیل- در روز چهارشنبه، پلی اتیلن ترفتالات آسیای شمال‌شرق (FOB) نسبت به هفته گذشته بدون تغییر و در نرخ 1،019 دلار در هر تن ارزیابی شد که علت آن کم شدن حجم معاملات پیش از تعطیلات است.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازارهای کره‌ی جنوبی و چین از یکم تا 9 ماه اکتبر برای تعطیلات روز ملی بسته خوهند شد. پلی اتیلن ترفتالات آسیای جنوب‌شرقی (FOB) نسبت به چهارشنبه‌ی گذشته 5 دلار رشد داشت و به 1،045 دلار در هر تن رسید. به گزارش منابع صنعتی تقاضا از سوی خریداران ژاپنی همچنان بالا است، آن هم به علت عوارض ضد دامپینگ که اخیراً از سوی دولت ژاپن روی واردات پلی اتیلن ترفتالات از چین اعمال شده است.

تولیدکننده‌ای اظهار داشت: «تقاضا از سوی ژاپن مناسب است.» برخی منابع اظهار داشته‌اند که ممکن است چند تولیدکننده‌ی آمریکایی پلی اتیلن ترفتالات علیه مسئله دامپینگ مواد پلی اتیلن ترفتالات از سوی برخی کشورها، ازجمله تولیدکنندگان مهمی در آسیا، دادخواست قانونی برای رسیدگی به دادگاه ارائه کنند.

اما هنوز به صورت رسمی خبری درخصوص این مسئله منتشر نشده است. با وجود این، تولیدکنندگان آسیایی پلی اتیلن ترفتالات پیش‌بینی می‌کنند تقاضا در آمریکا بالا برود. این تولیدکننده اظهار داشت: «خریداران در تلاش هستند تا فرصت است هرچه می‌توانند واردات انجام دهند.» دیگر منابع بازار خاطرنشان کردند تقاضا از سوی ژاپن مناسب بوده و این مسئله می‌تواند هرگونه ضرر احتمالی ناشی از صادرات به آمریکا را خنثی کند.

گزارش شده عرضه در بازار نقدی آسیای جنوب‌شرقی محدود است و این مسئله به رشد قیمت‌ها کمک می‌کند. یکی از منابع خبر داد: «قیمت‌ها در آینده‌ی نزدیک بالا خواهند ماند.»

 

ارسال نظر