کد خبر : 40475

برنامه‌هایی احتیاطی پالایشگران آسیایی برای واردات در سال 2018؛

خریداران نفت ایران چطور برای اتفاقات احتمالی آماده می‌شوند؟

پالایشگران آسیایی در نظر دارند در قراردادهای خود با شرکت ملی نفت ایران، درخواست تنظیم بندهای اضطراری دهند، یعنی همان روالی که در دوران تحریم‌ها برقرار بوده است

خریداران نفت ایران چطور برای اتفاقات احتمالی آماده می‌شوند؟

پتروتحلیل- با توجه به احتمال اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، پالایشگران آسیایی برای واردات در سال 2018 برنامه‌هایی احتیاطی را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، آنان در نظر دارند در قراردادهای خود با شرکت ملی نفت ایران، درخواست تنظیم بندهای اضطراری دهند، یعنی همان روالی که در دوران تحریم‌ها برقرار بوده است؛ و بیشتر به تحویل‌های فوری روی آورند و تعهدات مربوط به زمان‌های پرداخت را حذف کنند.

یکی از تاجران حوزه میعانات گازی مستقر در یک شرکت پالایش و تولید مواد پتروشیمی در کره‌ی جنوبی اظهار داشت: «به نظر من بسیاری از خریداران تقاضای «تخفیف ریسک» خواهند کرد.

کوین بوک، یکی مدیران اجرایی شرکت ClearView Energy Partners بیان کرد در صورتی که آمریکا برجام را ترک کند و دوباره تحریم‌ها را به حالت اجرا درآورد، ممکن است جریان‌های صادراتی نفت ایران از اروپا به آسیا تغییر کند، همانطور که طی دوره‌ی تحریم‌های 2012 تا 2015 اتفاق افتاد.

بوک اظهار داشت: «در آن زمان اروپا اساساً واردات خود را متوقف کرد، اما چهار خریدار بزرگ آسیا هرگز خرید را متوقف نکردند.» «اگر این بار نیز شرایط مشابهی رقم بخورد، جریان‌های صادراتی نفت ایران ممکن است از خریداران اروپایی با ریسک‌پذیری پایین به خریداران آسیایی با ریسک‌پذیری بالاتر تغییر مسیر یابد و حتی میزان صادرات و در نتیجه توازن بازارهای جهانی و قیمت‌های شاخص نیز بدون تغییری نکند.»

 

ارسال نظر