کد خبر : 40410

قیمت‌های پی وی سی فرموسا انتظارات را برهم زد

هنوز مشخص نیست این اقدام تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی چگونه قرار است روی قیمت‌های وارداتی دیگر تولیدکنندگان پی وی سی اثر بگذارد

قیمت‌های پی وی سی فرموسا انتظارات را برهم زد

پتروتحلیل- تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی، پس از افزایش قیمت های خود برای دو ماه پیاپی، در اقدامی غیرمنتظره، قیمت‌های پی وی سی ماه اکتبر خود در بازار چین را بدون تغییر نسبت به قیمت‌های ابتدایی ماه سپتامبر خود، در نرخ 950 دلار در هر تن (CFR چین، نقد) ارائه کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، انتظارات اولیه معامله‌کنندگان بر این بود که این شرکت هم‌راستا با سیر صعودی در بازار پی وی سی چین، بهبود وضعیت تقاضا در هند و آسیای جنوب‌شرقی در پایان فصل بارندگی و همچنین رشد قیمت ها در بازار صنایع بالادستی در دوره پس از طوفان هاروی، در قیمت های خود افزایش داشته باشد. بازه کلی قیمت برای پی وی سی گرید k67 معادل 920 تا 950 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شد که نسبت به هفته گذشته 30 تا 55 دلار در هر تن پایین‌تر بود.

در داخل چین، قیمت‌های پی وی سی اتیلن پایه و استیلن پایه شاهد تغییرات کاهشی بودند؛ به ترتیب 56 و 17 دلار در هر تن. این تغییرات دقیقاً هم‌راستا شدند با کاهش ارزش پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان که نسبت به هفته گذشته 68 دلار در هر تن کاهش داشت. رکود بازار چین پیش از تعطیلات روز ملی نیز به پیدایش این جو در بازار کمک کرد. چند تاجر اظهار داشتند: «قیمت‌های داخلی پی وی سی این‌روزها با توجه به کاهش قیمت‌های بازار معاملات آتیِ اندکی پایین‌تر آمده‌اند.»

در حال حاضر دورنمای قیمت‌های پی وی سی در بازار چین و برای آینده‌ی نزدیک تا حدی مبهم شده است چراکه رویکرد مثبت فعلی به بازار در این هفته به دلیل کاهش در بازار معاملات آتی و قیمت‌گذاری‌های تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای ماه اکتبر دچار تزلزل شده است.

هنوز مشخص نیست این اقدام تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی چگونه قرار است روی قیمت‌های وارداتی دیگر تولیدکنندگان پی وی سی اثر بگذارد. درمورد قیمت‌های داخلی نیز باید گفت، نظر به تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی در اوایل ماه اکتبر و همینطور تضعیف قیمت‌ها در بازار معاملات آتی، مشخص نیست که تغییرات کاهشی پابرجا می‌مانند یا خیر.

 

ارسال نظر