کد خبر : 40293

مقاومت خریداران هندی در برابر فرموسا، ارائه قیمت‌های بهتر از سوی ایران؛

فرموسای تایوانی، قیمت پی وی سی را در چین افزایش داد

با وجود این، در هند، قیمت‌های این تولیدکننده در یافتن مقبولیت گسترده به مشکل خوردند چراکه در سمت خریداران نسبت به افزایش‌های بیش از سطح انتظارشان مقاومت ایجاد شده بود

فرموسای تایوانی، قیمت پی وی سی را در چین افزایش داد

پتروتحلیل- فرموسای تایوانی پس از اعلام افزایش 60 دلار بر تنی قیمت‌های پی وی سی خود برای ماه سپتامبر، سهمیه ماهانه‌ی پی وی سی خود در چین را به فروش رساند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با وجود این، در هند، قیمت‌های این تولیدکننده در یافتن مقبولیت گسترده به مشکل خوردند چراکه در سمت خریداران نسبت به افزایش‌های بیش از سطح انتظارشان مقاومت ایجاد شده بود.

به گفته‌ی معامله‌گران بازار، با توجه به تعطیلی کارخانه‌ها، روند فعلی افزایش قیمت‌ها در بازار چین و افزایش ناگهانی قیمت‌های اتیلن، افزایش‌ها از سوی تولیدکننده‌ی مذکور اجتناب‌ناپذیر بودند. این عوامل به تولیدکننده‌ی تایوانی کمک کرد تا به راحتی به افزایش‌های مدنظر خود برسد.

با وجود این، معامله‌کنندگان در هند، با توجه به وضعیت فعلی تقاضا، در میانه‌ی موسم بارندگی و اجرای طرح مالیاتی «مالیات کالا و خدمات» در کشور، انتظار افزایش‌های کمتری داشتند.

این هفته برخی کارگزاران این تولید‌کننده‌ی تایوانی در هند مجبور شدند بین 10 تا 20 دلار در هر تن از پیشنهادهای ابتداییِ خود پایین بیایند. علی‌رغم اصلاح نزولی از سوی آنان، این قیمت‌ها هنوز هم در میان خریداران مقبولیت پیدا نکرده است.

مقاومت خریداران هندی در برابر افزایش 60 دلاری اخیراً افزایش نیز داشته است خصوصاً پس از ارائه قیمت‌های بهتر از سوی ایران، برزیل و اوکراین در بازار واردات. در این میان، تولیدکنندگان داخلی در هند، علی‌رغم تعطیلی‌های تعمیراتی آتی، همچنان سطح قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته‌اند. خط مشی آنان در قیمت‌گذاری نیز خریداران را متقاعد کرده تا بازار داخلی را به بازار وارداتی ترجیح دهند.

تاجری در هند اظهار داشت: «تولیدکنندگان داخلی قیمت‌های بسیار بهتری ارائه می‌دهند و این مسئله به تاجران بازار واردات شرایط سختی را تحمیل کرده است چراکه خریداران به هرگونه افزایش قیمتی مقاومت نشان می‌دهند. دلیل اینکه تخفیف‌های جزئی نیز تقاضا در بازار واردات را افزایش نداد همین مسئله بود.»

مصرف‌کنندگان نهایی فعلاً بدون عجله در حال ارزیابی جهت حرکت بازار هستند، چراکه سرعت مصرف‌شان هنوز زیاد نیست و انتظار نمی‌رود تقاضا در بازار داخلی هند تا ماه اکتبر افزایش داشته باشد. با این حال، با توجه به این مسئله که انتظار می‌رود تعطیلی آتی کارخانه‌های پی وی سی و وینیل کلراید، در آینده نزدیک باعث کمبود پی وی سی در بازار داخلی شود، اما دورنمای ما برای قیمت پی وی سی همچنان بالا خواهد بود.

ارسال نظر