کد خبر : 32063

فرموسای تایوانی قیمت پی وی سی را در ژانویه اعلام کرد

پتروتحلیل- در چین یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایوانی (فرموسا) قیمت های پی وی سی خود برای ماه ژانویه را با ۲۰ دلار کاهش نسبت به ماه دسامبر و در رقم ۷۲۰ دلار در هر تن (CFR) اعلام کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تولیدکننده اظهار داشته است: « به سبب پایین بودن تقاضا و با وجود اضافه بودن عرضه در چین ما قیمت های خود را کاهش دادیم. ما تمایل داریم برای خریدهای بیش از ۱۰۰۰ تن، تخفیف ۱۰ دلاری تخصیص دهیم.» یکی از تبدیل کنندگان که قیمت های پیشنهادی ژانویه را از این تولیدکننده دریافت کرده اظهار داشته است: «به سبب قرارداشتن در فصل پایین بودن خرید، تقاضا برای محصولات نهایی ما پایین باقی مانده است. از این رو ما بیش از حد نیازمان خرید نمی کنیم. بعلاوه با توجه به اینکه قیمت ها تا سال نوی چین هنوز برای کاهش جا دارند، ما برای انبار کردن این محصول احساس اطمینان نمی کنیم.»

قیمت های پی وی سی وارداتی به چین به صورت (CFR) بین ۶۹۵ تا ۷۲۰ دلار در هر تن گزارش شده و یکی از تاجران محموله های وارداتی خود از ایالات متحده را با قیمتی معادل رقم پایینِ این بازه پیشنهاد داده است. هفته گذشته در بازار داخلی چین قیمت های پی وی سی روندی ثابت و به میزان جزیی افزایشی را دنبال کردند. به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان دلیل این روند قیمتیِ پی وی سی را بدون تغییر ماندنِ قیمت های صنایع بالادستی و کاهش فعالیت تولیدکنندگان تا حدود ۶۰ درصد به سبب کاهش قیمت های وینیل کلرید، می دانند. یکی از تولیدکنندگان گفته است: «با توجه به اینکه فاصله بین قیمت های پی وی سی و وینیل کلرید در حال کاهش است، ما پیش بینی می کنیم در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۶ شاهد بهبود قابل توجه وضعیت در این بازار نباشیم. با این حال وضعیت کسب و کار ما در بازار داخلی نسبت به بازار صادراتی بهتر است.» تولیدکننده چینیِ دیگری قیمت های پی وی سی خود برای ژانویه را با ۱۰ دلار کاهش در رقم ۷۰۰ دلار در هر تن به صورت (FOB) اعلام کرده است.

معامله کنندگان پیش بینی می کنند بازار پی وی سی به سبب پایین بودنِ فصلی تقاضا، پیش از تعطیلات سال نوی چین شاهد بهبود وضعیت خود نباشد. در اخبار تولید آمده است شرکت Yangmei Hengtong و شرکت Ningbo Hanhua کارخانه های پی وی سی خود هر کدام با ظرفیت ۳۰۰۰۰۰ تن در سال را به ترتیب در تاریخ های ۱۲ دسامبر و ۸ دسامبر تعطیل کرده اند. هر دوی این کارخانه ها تا پایان ماه فعالیت خود را از سر می گیرند. شرکت Tianjin Dagu در راستای طرح دولت چین برای بهبود وضعیت هوا فعالیت کارخانه پی وی سی خود با ظرفیت ۸۰۰۰۰۰ تن در سال را تا حدود ۷۰ درصد کاهش داده است.

ارسال نظر