کد خبر : 40395

کاهش 300 یوانی پلی اتیلن سبک خطی در معاملات آتی دالیان؛

اورهال واحد پلی اتیلن Shenhua تا اواخر ماه سپتامبر/ظرفیت صادرات ایران در سال 2018 تغییر نمی کند

اکثر معامله‌کنندگان نیز مشغول بررسی روند پیشرفت‌ها در ایران بودند چرا که در این کشور طرح‌های بی‌شمار جدیدی در برنامه قرار گرفته‌اند. یکی از منابع دولتی در ایران تایید کرد اکثر واحدهای جدید تولیدی که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند هنوز ساخته نشده‌اند و احتمالاً در سال 2018 نیز کلید نخواهند خورد.‌ ظرفیت کلی صادرات ایران معادل 4/3 میلیون تن در سال 2017 براورد می‌شود و به اعتقاد تحلیلگران ما این رقم در سال 2018 نیز بدون تغییر خواهد ماند

اورهال واحد پلی اتیلن Shenhua تا اواخر ماه سپتامبر/ظرفیت صادرات ایران در سال 2018 تغییر نمی کند

پتروتحلیل- پلی اتیلن سبک گرید فیلم آسیایی به دلیل حجم پایین معاملات در روز چهارشنبه، با کاهش تقاضا  در چین روبه‌رو شد اما در بازار آسیای جنوب‌شرقی بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش «پتروتحلیل»، معاملات متعدد پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی دالیان برای تحویل ژانویه‌ی سال 2018 با کاهش 285 یوان در هر تن نسبت به هفته گذشته همراه بود و نهایتاً در پایان وقت کاریِ روز چهارشنبه، معادل 10،030 یوان در هر تن (با شرایط ex-warehouse) قیمت‌گذاری شد.

به گزارش منابع مختلف، این مسئله منجر به کاهش تقاضا و خرید برای محموله‌های داخلی شد. پلی اتیلن سبک خطی در بازار داخلی چین، با کاهش 300 یوانی نسبت به هفته گذشته، در روز چهارشنبه معادل 9900 یوان در هر تن (ex-works) قیمت‌گذاری شدند.

به گزارش منابع مختلف چینی، با توجه به اینکه آمریکا سالانه حدود 500،000 تن مواد، یعنی 5 درصد از کل واردات چین را تامین کرده است، امکان دارد تاثیر طوفان حاره‌ای هاروی بر بازار چین چندان نباشد. بنابر گزارش‌های گمرک، آمریکا در در ماه جولای حدود 7234 تن پلی اتیلن سبک خطی، 11،832 تن پلی اتیلن سبک و 11،794 تن پلی اتیلن سنگین را به چین صادر کرده است. اما فروشندگان امیدوار بوده‌اند که با عرضه‌ی مناسب از سوی آمریکا، قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش یک تولیدکننده و همینطور منابع متعدد، موجودی انبارهای ذخیره‌سازی پلی اتیلن چینی در ماه آگوست، پس از پشت سر گذاشتن کمترین میزان موجودی در دوره هفت ماهه پیش از جولای، دوباره افزایش داشت. این کمبود هفت‌ماهه ناشی از سقوط قیمت‌ها در بازار معاملات آتی و همینطور محدودیت‌های زیست‌محیطی اعمال‌شده از سوی دولت بود.

یکی از منابع نزدیک به شرکت Sinopec اعلام کرد اکنون میزان ذخیره 340،000 تن است. در خصوص اخبار مربوط به واحدهای تولیدی؛ منبعی نزدیک به شرکت هندی Reliance Industries Ltd اعلام کرد، این شرکت بنا دارد تا در اواخر ماه سپتامبر، از تاسیسات تولید پلی اتیلن خود در شهر جام‌نگر بهره‌برداری کند. این تاسیسات دربردارنده‌ی یک واحد تولیدی پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت تولید 550،000 تن در سال و یک واحد تولیدی پلی اتیلن سبک با ظرفیت تولیدی 400،000 تن در سال است.

به گزارش یکی از منابع نزدیک به شرکت Shenhua، این شرکت در نظر دارد واحد تولیدی پلی اتیلن خود که با فناوری تبدیل زغال‌سنگ به اولفین کار می‌کند، ظرفیت تولید 300،000 هزار تن در سال دارد و در بائوتو سیتی واقع است را در روز 15 سپتامبر و همزمان با تعمیرات در واحد تولیدی متانول خود، به مدت 15 روز تعطیل کند.

اکثر معامله‌کنندگان نیز مشغول بررسی روند پیشرفت‌ها در ایران بودند چرا که در این کشور طرح‌های بی‌شمار جدیدی در برنامه قرار گرفته‌اند. یکی از منابع دولتی در ایران تایید کرد اکثر واحدهای جدید تولیدی که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند هنوز ساخته نشده‌اند و احتمالاً در سال 2018 نیز کلید نخواهند خورد.‌ ظرفیت کلی صادرات ایران معادل 4/3 میلیون تن در سال 2017 براورد می‌شود و به اعتقاد تحلیلگران ما این رقم در سال 2018 نیز بدون تغییر خواهد ماند.

ارسال نظر