کد خبر : 40367

چین با کاهش تولید داخلی میزان واردات خود را افزایش می‌دهد؛

آغاز‌به‌کار کارخانه‌ی جدید شرکت شنگ وو در سال 2018/ تجدیدنظر در پیش بینی های بازار جهانی پلی اتیلن

برخی منابع باتوجه به وقوع طوفان هاروی، در پیش بینی های پیشینِ خود در مورد دورنمای بازار جهانیِ پلی اتیلن در سال 2017 تجدید نظر کرده و به جای حصول مازاد، وضعیت تعادل را برای ماه های آتی در نظر گرفته‌اند

آغاز‌به‌کار کارخانه‌ی جدید شرکت شنگ وو در سال 2018/ تجدیدنظر در پیش بینی های بازار جهانی پلی اتیلن

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی اتیلن سنگین خطی در بازار آسیا متفاوت بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پلی اتیلن گرید فیلم با توجه به پایین بودن مبادلات ثابت باقی ماندند، این در حالی است که قیمت‌های پلی اتیلن سنگین بادی افزایش داشتند چراکه تولیدکنندگان این گرید را بالاتر از شاخصِ گرید فیلم پیشنهاد دادند.

مصرف‌کنندگان نهایی در چین می گویند: به دنبال اجرای اقدامات مربوط به پاکسازی زیست‌محیطی مدیریت شده توسط دولت، پیش از برگزاری نوزدهمین اجلاس ملی کنگره در پکن مورخ 18 ماه اکتبر، وضعیت تقاضا در چین همچنان نامناسب باقی مانده است؛ این اقدامات از سوی دولت باعث کاهش تولیدات بسیاری از تبدیل‌کنندگان/بازیافت‌کنندگان پلاستیک شد.

در آمریکا چندین واحد پس از پشت سر گذاشتن طوفان هاروی، اکنون فعالیت خود را از سر گرفته اند؛ از جمله واحد پلی اتیلن ExxonMobil با ظرفیت تولید بیش از 1 میلیون تن در سال واقع در مانت بلویو و واحد پلی اتیلن Dupont با ظرفیت تولید 235/870تن در سال واقع در اورنج. منابع ما به اهمیت روزافزون وقایع مرتبط با آب و هوا که موجب اختلال در بازار پلی اتیلن می‌شود اشاره کردند، و در این رابطه شاهد هستیم سیل به واحدهای ایالات متحده خسارت رسانده و همینطور موج های گرما در چین تأثیرگذار بوده و این موارد موجب کاهش بهره وری در ماه جولای شده اند.

برخی منابع باتوجه به وقوع طوفان هاروی، در پیش بینی های پیشینِ خود در مورد دورنمای بازار جهانیِ پلی اتیلن در سال 2017 تجدید نظر کرده و به جای حصول مازاد، وضعیت تعادل را برای ماه های آتی در نظر گرفته‌اند.

کارشناسان خاطرنشان کردند انتظار می‌رود تولیدات جدید پلی اتیلن بر پایه گاز شل آمریکا در سال 2018 به آسیا عرضه شود؛ بر خلاف برنامه که قرار بود این عرضه در اواخر سال 2017 باشد. آسیا به همراه آمریکای جنوبی همچنان دو مقصد دارای اولویت آمریکا برای صادرات به شمار می‌رود که دلایل آن مصرف زیاد در این مناطق و همچنین ممنوعیت رنگ‌کردن و ترکیب مواد خام تحت مقررات اتحادیه‌ی اروپا.

و اما درخصوص اخبار کارخانه‌جات؛ منبعی نزدیک به شرکت شنگ وو انرژی در چین اعلام کرد، این شرکت برنامه دارد در سال 2018 از کارخانه جدید تولید پلی اتیلن خود در شهر سین‌کیانگ که بر پایه‌ی زغال‌سنگ بوده و ظرفیت تولیدی 400،000 تنی در سال دارد بهره‌برداری کند.

منابع متعددی گفته‌اند با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا جذب نیرو و آغاز کار این کارخانه مانده و همینطور نظر به گریدهای متنوعی که ممکن است تولید کند، هنوز زمان عرضه‌ی محصولات این کارخانه به بازار و اینکه چه تاثیری روی آن داشته باشند مشخص نیست.

آخرین اطلاعات دریافتی از گمرک نشان می‌دهد واردات پلی اتیلن سنگین خطی چین از ماه ژانویه‌ تا جولای امسال 3/616 میلیون تن بوده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 21/45درصد افزایش داشته است. چین در سال 2016 حدود 9 میلیون تن پلی اتیلن وارد کرد و بر اساس تحلیل‌های S&P Global Platts، انتظار می رود که به علت پایین بودن تولید داخلی، این رقم در سال 2018 به 10 میلیون تن در سال افزایش یابد.

ارسال نظر