کد خبر : 40195

خوراک پتکیم تامین می شود؛

آغاز به کار پالایشگاه Star ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸

این پالایشگاه در نظر دارد یک میلیون تن در سال نفتا تولید کند که تمامی آن به عنوان خوراک به مجمتع پتروشیمی Petkim تولید کننده محصولات پتروشیمی ترکیه که تحت کنترل Socar است، اختصاص خواهد یافت

آغاز به کار پالایشگاه Star ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸

پتروتحلیل-به گفته Rovnag Abdullayev مدیر اجرایی شرکت دولتی Socar آذربایجان، این شرکت قصد دارد تا اواخر سپتامبر سال آینده پالایشگاه جدید نفتی Star با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار بشکه در روز واقع در بخش غربی ترکیه را راه اندازی کند.

وی افزود: این پالایشگاه که در نزدیکی پایانه نفتی Aliaga واقع شده، در حال حاضر کار ساخت ۹۰ درصد آن تکمیل شده است . شرکت Socar پیشتر اعلام کرده بود راه اندازی این پالایشگاه با تاخیر از آوریل ۲۰۱۸ به سه ماهه سوم همان سال موکول شده است.

پیش بینی شده کار ساخت این پالایشگاه تا پایان سال جاری تکمیل شود. Socar قصد دارد در ابتدای سال ۲۰۱۸ انجام آزمایشات مکانیکی این پالایشگاه را آغاز کند. تولید پالایشگاه Star عمدتاً سوخت دیزل کم سولفور با تولید سالانه ۵ میلیون تن است و برنامه ای برای تولید بنزین ندارد.

این پالایشگاه در نظر دارد یک میلیون تن در سال نفتا تولید کند که تمامی آن به عنوان خوراک به مجمتع پتروشیمی Petkim تولید کننده محصولات پتروشیمی ترکیه که تحت کنترل Socar است، اختصاص خواهد یافت. این پالایشگاه همچنین ۱/۶ میلیون تن سوخت جت ، ۳۰۰ هزار تن LPG و ۵۰۰ هزار تن reformate تولید خواهد کرد. کل هزینه این پروژه ۵/۷ میلیارد دلار است که ۳/۳ میلیارد دلار آن از طریق دریافت وام از اسپانیا، ایتالیا، ژاپن ، کره جنوبی، کانادا ، ایالات متحده و ترکیه تامین می شود. به گفته مدیر عامل Socar، این شرکت انتظار دارد ساخت دومین پروژه مجتمع پتروشیمی در Aliaga تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود که قرار است کارهای ساختمانی آن بعد از شروع فعالیت پالایشگاه Star آغاز شود.

 

ارسال نظر