کد خبر : 40131

تعمیرات پالایشگاه Ruwais امارت‌متحده‌عربی پس از آتش‌سوزی

وقوع آتش سوزی در ماه ژانویه تاسیسات تولید پروپیلن و بنزین این پالایشگاه را تخریب کرد

تعمیرات پالایشگاه Ruwais امارت‌متحده‌عربی پس از آتش‌سوزی

پتروتحلیل- پیش بینی شده است که تعمیرات پالایشگاه Ruwais امارت متحده عربی (با ظرفیت ۴۱۷ هزار بشکه در روز ) که دچار آتش سوزی شده بود ۱۸ ماه به طول انجامد، که این دیدگاه را تقویت می کند که واحد های این پالایشگاه در طول سال آینده از مدار تولید خارج شوند.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت مهندسی و ساخت GS کره جنوبی روز جمعه اعلام کردکه قرارداد ۸۶۵ میلیون دلاری تعمیر پالایشگاه Ruwais۲ را از آن خود کرده است.

این قرارداد با همراهی یکی از واحد های شرکت Adnoc که عملیات پالایشگاه را برعهده دارد، پروژه تعمیر را جهت تکمیل تا اوایل سال ۲۰۱۹ ، برنامه ریزی خواهد کرد. شرکت GS پیمانکار اصلی ساخت پالایشگاه Ruwais۲ بوده است. این پروژه در ماه نوامبر تکمیل شود، اما وقوع آتش سوزی در ماه ژانویه تاسیسات تولید پروپیلن و بنزین این پالایشگاه را تخریب کرد.

شرکت Adnoc تا زمان تکمیل بررسی های بیمه قادر به پیشبرد امور مربوط به تعمیر این پالایشگاه نبود. از کار افتادن واحد RFCC این پالایشگاه با ظرفیت ۱۲۷ هزار بشکه درروز Adnoc را مجبور کرد تا به جستجوی بنزین در بازار برآید. در حال حاضر این شرکت، SRFO را که به طور معمول می بایستی خوراک واحد RFCC این پالایشگاه باشد ، صادر می کند. این آتش‌سوزی همچنین موجب حذف ظرفیت تولید سالیانه ۱/۱ میلیون تن پروپیلن از واحد RFCC این پالایشگاه شد.

 

ارسال نظر