کد خبر : 39981

احتمال شکست قیمت پلی اتیلن سبک خطی و سنگین

احتمال شکست قیمت پلی اتیلن سبک خطی و سنگین

پتروتحلیل- در چین، قیمت واردات پلی اتیلن در هفته جاری با کاهش بیشتر روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، با توجه به فشار مستمر فروشندگان ایرانی و محموله های رقابتی ایران، قیمت ها، روند نزولی خود را حفظ کرده اند.

در بازار داخلی چین هم پس از هفته دو هتفه متوالی افزایش قیمت، روند نزولی شده است.

محدوده کلی برای قیمت پلی اتیلن وارداتی ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک به صورت نقدی و سی آی اف گزارش شده است. پلی اتیلن سبک خطی هم ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین فیلم هم ۱۰۰۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن گزارش شده است. پیشنهادات ایران برای پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین با ثبات بود و پلی اتیلن سبک نیز ۵۰ دلار در هر تن افت کرده است.

این در حالی است که احتمال شکستن قیمت برای پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین و قرار گرفتن زیر ۱۰۰۰ دلار در هر تن با توجه به منابع فراوان و محو شدن تقاضا با توجه به پایان فصل کشاورزی و افت قیمت اتیلن وجود دارد.

بازار پلی اتیلن چین در حال حاضر با هجوم کالاها و محموله های ایرانی روبه رو شده است، این در حالی است که مقررات جدیدی نیز وضع شده است.

بازیکنان بازار گزارش می دهند که ایرانی ها و چینی ها برای رفع مشکل در حال مذاکره هستند، با این حال حجم بالایی از مواد ایرانی در چین ذخیره شده است. از سوی دیگر برخی از بازیکنان می گویند: مقدار زیادی پلی اتیلن ایران در حال حمل به چین است که نتیجه معاملات در نمایشگاه چاینا پلاس بوده است.

در چین قیمت پلی اتیلن نیز پس از دو هفته افزایش دوباره روندی نزولی داشته است. محدوده کلی قیمت کاهش ۵ تا ۳۰ دلار در هر تن را داشته و فعالیت های تجاری نیز کسل کننده بودند، با توجه به اینکه جشنواره قایق اژدها نیز در ۲ روز اول هفته برگزار شد. با این حال بازیکنان اشاره کردند که سطح عرضه سی ان پی سی و سینوپک در طول تعطیلات افزایش داشته است.

این در حالی است که قیمت پلی اتیلن سبک خطی در بورس کالای دالیان چین نیز روندی نزولی داشت. با توجه به هزینه و تقاضای ضعیف، بازیکنان انتظار بیشتر افت بیشتر قیمت پلی اتیلن را در کوتاه مدت دارند. این در حالی است که سطح عرضه در بازار محلی بسیار بالا است و محدودیت عرضه از شرق خاورمیانه در طول ماه رمضان نمی تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر ظرفیت های جدید از سوی ایالات متحده و هند، احتمالا بر قیمت پلی اتیلن در نیمه دوم سال فشار بیشتری وارد خواهد کرد.

ارسال نظر