کد خبر : 38706

آغاز اصلاح قیمت پلی اتیلن در چین

آغاز اصلاح قیمت پلی اتیلن در چین

پتروتحلیل- در بازار چین در هفته جاری، افت قیمت آتی پلی اتیلن سبک خطی به بازار فیزیکی این کالا هم منتقل شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پلی اتیلن وارداتی ۱۳۳۰ تا ۱۳۹۰ دلار در هر تن برای فیلم و ۱۱۲۳ تا ۱۲۹۰ دلار در هرتن برای پلی اتیلن سبک خطی و ۱۱۱۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هرتن برای پلی اتیلن سنگین فیلم به صورت سی آی اف و نقدی اعلام شده است که ۱۰ تا ۳۰ دلار کاهش را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.

این در حالی است که نزدیکی به سال نو و بسته شدن حساب های مالی از دلایل مقاومت خریداران به پیشنهادات فروشندگان بوده است، از این رو بازار پلی اتیلن در هفته جاری کاهشی بود. البته بازار پلی اتیلن سبک فیلم با عرضه کمتر نسبت به پلی اتیلن سبک خطی و سنگین روبه رو است.

تاجری که در هفته جاری پلی اتیلن سبک فیلم مکزیکی را ۱۱۱۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی فروخته است، می گوید: مقایسه با هفته گذشته نشان می دهد که قیمت ها ۲۰ تا ۳۰ دلار ارزان تر بسته شده اند. نگرانی اصلی در حال حاضر کاهش تقاضا و سیگنال های ضعیف بازار است.

در چین قیمت پلی اتیلن در بازار داخلی نیز مسیر کاهشی را طی کرد و حدودا ۳۱ تا ۶۱ دلار برای گرید فیلم ۱۱ تا ۳۵ دلار برای پلی اتیلن سبک خطی و ۲۲ تا ۴۸ دلار نیز برای پلی اتیلن سنگین گزارش شده است. برخی از بازیکنان بازار معتقدند؛ قیمت ها متاثر از نرخ های آتی که دو هفته قبل افزایش یافته بود، رشد کرد و در حال حاضر در حال اصلاح است.

اکثر بازیکنان بازار پلی اتیلن می گویند: به احتمال زیاد تحت تاثیر تقاضای ضعیف، اصلاح قیمت در مسیر نزولی انجام شود.

ارسال نظر