کد خبر : 39814

ارزیابی اثرات ماه رمضان بر بازار پلیمر آسیا

ارزیابی اثرات ماه رمضان بر بازار پلیمر آسیا

پتروتحلیل- ترکیه، شرق خاورمیانه و برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا برای ورود به ماه رمضان آماده می شوند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با پایان ماه مه و شروع ماه رمضان در کشورهای اسلامی، بازیکنان پلیمر جهانی در حال ارزیابی اثرات این دوره بر روی تقاضا هستند.

این در حالی است که بازار پلی اتیلن و پلی پروپیلن در شرق خاورمیانه و آسیا در چند ماه اخیر ضعیف و با کاهش هزینه های انرژی روبه رو بوده است، از این رو چشم انداز این بازارها همچنان دلسرد کننده است.

در حال حاضر برخی از بازیکنان استدلال می کنند که فعالیت های بیشتر با توجه به نزدیکی به ماه رمضان ضعیف است.

فروشندگان در ترکیه اظهار تاسف می کنند که خریداران عقب نشینی کرده اند؛ چرا که انتظار کاهش بیشتر قیمت برای پلی اتیلن و پلی پروپیلن را دارند.

بازیکنان بازار می گویند: انتظار نداریم که بازار به تغییر قابل توجهی تا قبل از ژوئیه دست یابد. این در حالی است که خریداران در حال مناقصه برای سطوح بسیار پایین تر هستند و به آینده نیز خوشبین نیستند. این گروه معتقدند؛ قبل از ماه رمضان کسب و کار باید بهتر باشد، اما متاسفانه خرید و فروش بسیار کند است.

همچنین تقاضای نامطلوب پیش از ماه رمضان در جنوب شرقی آسیا نگران کننده است. یک تاجر پلی پروپیلن در اندونزی شکایت کرده است که او هنوز موجودی بالایی از ذخیره پلی پروپیلن دارد، این در حالی است که با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان باید فعالیت ها برای دوباره پر کردن انبارها انجام می شد. آنها فکر می کنند که قیمت ها به روند نزولی خود ادامه دهد. به گفته بازیکنان بازار به سختی می توان تغییر روند بازار را با توجه به فشار رو به پایین قیمت ها، پیش بینی کرد.

در شرق خاورمیانه، بازیکنان عربستانی گزارش دادند که انتظار داشتند تقاضا در ماه مه با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان بهتر باشد، اما تمایلات بازار همچنان ضعیف است. برخی از خریداران نیز انتظار دارند که با توجه به ورود به ماه رمضان عقب نشینی معامله گران بیشتر شود.

در مصر هم بازار پلی اتیلن و پلی پروپیلن به دلیل موجودی فراوان و تقاضای کند روندی نزولی دارد. یک فروشنده گفت: ما انتظار داشتیم تقاضا پیش از ماه رمضان افزایش یابد؛ این در حالی است که شرایط اقتصادی سخت گیرانه در مصر وجود دارد.

البته برخی از خریداران به بهبود کسب و کار در شرق خارومیانه و آسیای جنوب شرقی اشاره کرده و می گویند: ترحیح می دهند در حال حاضر صبر پیشه کنند. این در حالی است که برخی بازیکنان معتقدند؛ این بهبود به اندازه کافی در سراسر مناطق قابل توجه نیست.

ارسال نظر