کد خبر : 39783

افزایش برآورد تولید نفت خام آمریکا توسط EIA

پتروتحلیل- اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش بینی تولید نفت خام این کشور در سال جاری را با ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش، در سطح ۹/۳۱ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

همچنین، این اداره پیش بینی تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ را در مقایسه با برآورد قبلی خود،۶۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و میزان آن را در سطح ۹/۹۶ میلیون بشکه اعلام کرد. البته تولید نفت خام در سه ماهه چهارم سال آتی را در سطح ۱۰/۲۲ میلیون بشکه در روز برآورد نمود. EIA با توجه به افزایش عرضه جهانی نفت خام، برآورد خود از قیمت WTI و Ice Brent در سال جاری را کاهش داد.

متوسط قیمت تک محموله نفت خام های برنت و وست تگزاس اینترمدیت را به ترتیب ۵۲/۶۰ و و ۵۰/۶۸ دلار در هر بشکه پیش بینی نمود که این سطوح ۱/۶۳ و ۱/۵۶ دلار در هر بشکه کمتر از برآورد قبلی این اداره می باشد. همچنین، اداره کل اطلاعات انرژی پیش بینی خود از قیمت نفت خام های برنت و وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۱۸ را در سطوح ۵۷/۱۰ و ۵۵/۱۰ دلار به ازاء هر بشکه حفظ کرد. البته باید به این نکته اشاره شود که اختلاف قیمت نفت خام های برنت و ترش متوسط خاورمیانه رو به کاهش است، به طوری که این موضوع قدرت رقابتی نفت خام های سبک و شیرین حوزه آتلانتیک را برای مشتریان آسیایی افزایش می دهد.

شایان ذکر است که از زمان برداشته شدن محدودیت ۴۰ ساله صادرات نفت توسط رئیس جمهور سابق آمریکا در دسامبر ۲۰۱۵، نفت خام های سبک و شیرین این کشور به مناطق مختلف جهان از جمله چند کشور آسیایی صادر شده است. کل متوسط صادرات نفت خام این کشور در ماه مارس به ۸۳۴ هزار بشکه در روز رسید که این میزان کمتر از صادرات ۱/۱ میلیون بشکه در روزطی ماه فوریه می باشد. کانادا با توجه به واردات ۲۹۴ هزار بشکه در روز طی ماه مارس از آمریکا، جایگاه نخست را از آن خود نموده است. این در حالی است که کانادا در ماه فوریه جایگاه دوم واردات نفت خام را بعد از چین در اختیار داشت. کشورهای چین و کره جنوبی در ماه مارس به ترتیب ۱۱۷ و ۸۴ هزار بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کردند. گفتنی است تقویت جریان عرضه نفت خام های سبک و شیرین به بازار آسیا، کاهش قیمت نفت خام های آسیایی که از نظر کیفیت مشابه آنها می باشند را به همراه دارد.

ارسال نظر