کد خبر : 39721

تحولات قیمتی نفت خام از نگاه شرکت BP

تحولات قیمتی نفت خام از نگاه شرکت BP

پتروتحلیل- بر اساس اعلام مدیر مالی شرکت BP با توجه به تقویت تقاضای جهانی ، بازار نفت خام نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به حرکت خود در جهت رسیدن به تعادل پیش خواهد رفت. با این حال تداوم و تنظیم این تعادل به این بستگی دارد که آیا اوپک دوره کاهش در تولید خود را برای نیمه دوم سال تمدید خواهد کرد یا خیر و اینکه تولید نفت شیل درایالات متحده آمریکا تا چه اندازه مطابق با چشم انداز مطلوب بازار پیش خواهد رفت.

در رابطه با قیمت های نفت خام چند عامل تاثیر گذار وجود دارد که یکی از آنها ایفای نقش کاهش در تولید توسط اوپک و دیگری سطح تقاضای جهانی است. اگر رشد تقاضای جهانی در طول سال جاری تا زمان ورود به سال ۲۰۱۸ میلادی در حدود ۱/۴ میلیون بشکه درروز (حدوداً برابر و یاکمتر ازسال ۲۰۱۸ ) باشد بازار به طور طبیعی مسیر بازگشت به تعادل را آغاز خواهد کرد.

بر اساس اذعان وی در شرایط فعلی بعید به نظر میرسد که قیمت ها به محدوده ۱۵-۴۰ دلار کاهش یابد. همچنین وی اضافه نمود که با در نظر گرفتن رشد تقاضا و میزان موجودی نفت خام که احتمالا" همچنان در بالاترین سطح تا پایان سال باقی خواهد ماند، محدوده ۵۵-۵۰ دلار به ازاء هر بشکه برای قیمت های نفت خام منطقی باشد.

ارسال نظر