کد خبر : 34797

آغاز فاینانس ۲۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورویی در مجموعه هلدینگ خلیج فارس

پتروتحلیل-مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: به زودی فاینانس ۲۰۰ میلیون یورویی تا ۱ میلیارد یورویی در مجموعه هلدینگ خلیج فارس آغاز خواهد شد.

عادل نژاد سلیم در کنفرانس خبری بیست و یکین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه تاکنون سابقه تاسیس هلدینگ پتروشیمی در کشور وجود نداشته گفت: به همین منظور مطالعه جامع در خصوص هلدینگ های مطرح دنیا صورت گرفت و بر اساس آن برنامه استراتژی هلدینگ خلیج فارس با تیمی متشکل از ۳۵۰ نفر تعریف شد.

وی توسعه شرکت های موجود که پتانسیل تولید دارند، اجرای پروژه های جدید برای سازماندهی پرتفوی شرکت و خرید سهام شرکت هایی که توجیه اقتصادی را دارند را ۳ شاخه مهم در برنامه استراتژی هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های برنامه استراتژی شرکت هلدینگ خلیج فارس توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است ، به طوریکه این برنامه ۱۲ هدف از اهداف اقتصاد مقاومتی را پوشش داده است.

نژاد سلیم تصریح کرد: در سال ۹۲ ، مجموعه هلدینگ خلیج فارس ۶۸% ظرفیت اسمی خود با ۱۵ میلیون تن و سود سهام ۵۲۰ ریال مشغول به کار بود در حالیکه در سال گذشته میزان تولید مجموعه ۱۹ میلیون تن ، ظرفیت اسمی تولید ۷۷% و سود سهام ۲۰۰۰ ریال است.

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات هلدینگ خلیج فارس در سال ۹۱ ، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ، سال ۹۳ ، ۳۰۲ هزار میلیارد ریال بوده افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر روی محصولات پتروشیمی این میزان در سال ۹۴، علی رغم رشد ۱.۵ درصدی ۲۶۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد : این شرکت در بین ۵۰۰ شرکت برتر کشور در سال گذشته پیشرو و برتر بوده، پیش بینی شده در سال جاری نیز مقام ۳۲ را کسب نماییم ، همچنین هلدینگ خلیج فارس در بین ۱۰۰شرکت های مطرح دنیا مقام ۴۴ را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه استراتژی ۵ ساله شرکت بنا داریم جزو ۱۲ شرکت برتر در بین شرکت های خارجی باشیم.

وی در خصوص شعار امسال نیز گفت : طبق بخشنامه در مجموعه هلدینگ خلیج فارس خرید تجهیزاتی که نمونه داخلی آن موجود می باشد ممنوع اعلام شده و بر همین اساس بیش از ۷۰ درصد تجهیزات از داخل خریداری شده است.

نژاد سلیم عنوان کرد : یکی از افتخارات هلدینگ خلیج فارس این بوده در طی سال های تحریم هیچگونه عقب افتادگی در خصوص بازپرداخت فاینانس های خارجی نداشته است.

وی عنوان کرد : در سال ۹۲، ۵ شرکت از مجموعه هلدینگ خلیج فارس زیان ده بوده در حالیکه در شرایط کنونی به ۳ شرکت کاهش یافته که البته مشکل شرکت های باقی مانده ساختاری است نه مدیریتی.

وی میزان فروش داخلی هلدینگ خلیج فارس را از لحاظ تناژ ۶.۵ میلیون تن به ارزش ۱۰۳ هزار میلیارد ریال و خارجی را ۸ میلیون تن به مبلغ ¾ میلیارد دلار اعلام نمود.

وی گفت : ۴۲ درصد از تولیدات پتروشیمی کشور مربوط به هلدینگ خلیج فارس بوده است.

نژاد سلیم تصریح کرد: در سال ۹۲ ، تنها مجموعه هلدینگ خلیج فارس ۲ تفاهم نامه در حال امضا را در دست داشت اما اکنون ۱۲ تفاهم نامه که بیشتر آن ها با اروپا است در حال انعقاد می باشد.

مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در خصوص پروژه بیدبلند۲ گفت: تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه بودجه تخصیص داده شده و مابقی نیاز مالی این پروژه تا سقف ۳ میلیارد دلار از محل منابع داخلی هلدینگ تامین می شود.

نژادسلیم گفت: هم اکنون ۹۹.۹ درصد پالایشگاه گاز بید بلند۲ متعلق به هلدینگ خلیج فارس است و اسم این پالایشگاه به شرکت پالایشگاه گازی بید بلند خلیج فارس تغییر یافته است.

وی ادامه داد: ۱۱ درصد سهام بورس تهران متعلق به هلدینگ خلیج فارس است و این مجموعه تاثیر بسیار زیادی در بهبود شاخص های بورس داشته است.

ارسال نظر