کد خبر : 34595

گسترش بازار محصولات پتروشیمی ایران در اروپا

پتروتحلیل- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزون بر صادرات محصولات متنوع به کشورهای آسیایی، بازارهای جدید در اروپا را هدف گذاری کرده است.

عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر نقش این شرکت در توسعه صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: گفت: پتروشیمی در اقتصاد ایران دارای جایگاه بسیار ارزشمندی است و باید این نکته را مدنظر داشت که ایران دارای مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و در این مسیر هلدینگ خلیج فارس به دنبال افزایش و تنوع تولید با هدف حضور در بازارهای بین المللی است.

وی با بیان این که شرکتهای مجموعه هلدینگ خلیج فارس باید با نگاه اقتصادی و کسب سود تولید کنند و در این مسیر تعامل مثبت میان شرکتها بسیار موثر است، گفت: بهینه سازی واحدها، بهره وری و راندمان بالاتر، افزایش تولید، کاهش هزینه، نوآوری و همه اقدامهای مثبتی که در مجتمعهای پتروشیمی انجام می شود سود بیشتری برای صنعت پتروشیمی ایران به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تولید این شرکت را در ابتدای خصوصی سازی را ۶۸ درصد ظرفیت اسمی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این شرکت، رسیدن به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی است.

نژاد سلیم ادامه داد: اکنون و پس از گذشت سه سال از خصوصی سازی به ۷۷ درصد ظرفیت اسمی رسیده ایم که به معنای ۱۸,۷۶ میلیون تن تولید محصول می باشد.

وی با اشاره به این که یکی از ابعاد راهبردی شرکت، توسعه بوده است، گفت: در این جهت، ۵۸۰۰ میلیارد تومان در سه سال سرمایه گذاری انجام شده و تعداد شرکتهای زیر مجموعه از ۱۵ شرکت به ۷۰ شرکت رسیده که از این تعداد ۲۴ شرکت به شکل مدیریتی در اختیار هلدینگ قرار دارد.

نژاد سلیم با اشاره به این که امسال استقبال از نمایشگاه ایران پلاست بسیار عالی بوده حضور خارجیها در دهمین نمایشگاه ایران پلاست را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اجرایی شدن برجام، مراجعه شرکتهای خارجی نیز افزایش یافته است که می تواند موقعیت مناسبی برای گسترش بازارهای محصولات پتروشیمی ایران باشد.

وی با تاکید بر آینده روشن صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم ادامه داد: تا زمانی که برجام محقق نشده بود، ارتباط موثری با دنیا نداشتیم و اکنون نیزبه آینده خوشبین بوده و امیدوار هستیم.

ارسال نظر