کد خبر : 34366

قرارداد ۷میلیارد دلاری هلدینگ خلیج فارس با یک شرکت آلمانی

پتروتحلیل- مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرارداد ۷ میلیارد دلاری با یک شرکت آلمانی خبر داد و گفت : این طرح در منطقه عسلویه در مدت ۲۸ تا ۳۰ ماه بهره برداری می شود.
نیازی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود:‌ امسال برنامه ای برای فاینانس و مشارکت خارجی برای افزایش ظرفیت و توسعه تولیدی شرکتهای خودمان داریم که بخشی از آن در مذاکره با یک شرکت آلمانی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: مذاکرات اولیه انجام شده است و در صورت فراهم شدن شرایط بانکهای بزرگ کشور این مشارکت اتفاق خواهد افتاد.
نیازی گفت : این طرح ۷ میلیارد دلاری در منطقه عسلویه تعریف شده است که ظرفیت های مجموعه پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس را افزایش خواهد داد.
وی افزود: محصولاتی که در این شرکت تعریف شده است هم اکنون در ایران تولید نمی شود و با عقد این قرار داد تنوع محصولات ما بیشتر می شود ، وزارت نفت هم با انجام آن موافقت کرده است.
نیازی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال ۹۵ در چارچوب ۵ راهبرد تدوین شده است ، گفت : با توجه به اینکه سال جاری با نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است تلاش می کنیم در جهت تولید اقتصادی ، حرکت و فروش در بازارهای داخلی و صادراتی را بهینه کنیم.
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره تامین مالی پروژه ها در بازار سرمایه گفت: به دنبال تامین مالی پروژه ها از طریق بازار سرمایه هستیم.
وی ادامه داد:‌ ۸ میلیارد یورو طرح در دست اقدام داریم و می خواهیم منابع آن را از بازار سرمایه جذب کنیم که ارزان تر است و هم توجیه اقتصادی بیشتری دارد.
نیازی گفت : ‌طرح های هرمز، هنگام ، ونیران و بیدبلند ۲ از جمله این طرح هاست که برای تامین مالی طرح بیدبلند ۲ اقدامات لازم را ازطریق صندوق توسعه ملی دنبال کردیم و مجوز را گرفتیم.
ارسال نظر