کد خبر : 32711

پروژه نیروگاه پتروشیمی دماوند سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

مدیر پروژه طرح پتروشیمی دماوند با اشاره به این که پروژه نیروگاه این پتروشیمی تا سال ٩٧ به بهره برداری می رسد، گفت: تأمین هزینه این پروژه تاکنون با منابع داخلی انجام شده است.

سیدعلیرضا رجایی در گفتگو با شانا درباره نیروگاه پتروشیمی دماوند اظهار کرد: این پروژه به منظور تامین سرویس های جانبی متمرکز طرح های فاز ٢ توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برنامه ریزی شده است.

مدیر پروژه طرح پتروشیمی دماوند با اشاره به این که فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند در مدت ١٨ ماه پایان خواهد یافت، ادامه داد: فازهای دوم و سوم این پروژه نیز به ترتیب بعد از ٢٨ و ٣٨ ماه به نتیجه خواهد رسید.

به گفته وی، محصولات این طرح شامل برق، بخار و انواع آب مورد نیاز مجتمع ها، هوای فشرده، اکسیژن، نیتروژن و ارائه خدمات تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی، کوره زباله سوز برای امحای ضایعات و زباله های جامد و مایع صنعتی و تامین گازطبیعی به عنوان سوخت و خوراک مجتمع هاست.

رجایی افزود: این طرح علاوه بر تولید سرویس های جانبی و ارائه خدمات، مسئولیت انتقال و تحویل سرویس های جانبی را در حصار طرح ها عهده دار خواهد بود.

مدیر پروژه طرح پتروشیمی دماوند با اشاره به این که این پروژه با به کارگیری روش های نوین مهندسی و مهندسی ارزش انجام می شود، تصریح کرد: این پروژه با حداکثر استفاده از توان داخلی و روش های خلاقانه بومی سازی شده است.

وی با بیان این که هم اکنون عملیات خرید تجهیزات لازم و اجرای این پروژه در حال اجراست، گفت: از برجسته ترین بخشهای این پروژه می توان به تکمیل ساخت کالاهای مکانیک و برق، سفارش باقیمانده سیستم های کنترل، ایمنی، برق و مکانیک براساس اولویت های اعلامی کارفرما، تحویل و نصب کالاها، عملیات ساخت و نصب پایپرکها، کوبش زمین برای ساخت واحد آب، ساخت آبگیر و ... اشاره کرد.

رجایی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی می شود در صورت تامین مالی، پروژه در سال ٩٧ به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه طرح پتروشیمی دماوند با بیان این که تامین مالی پروژه به صورت فاینانس بوده، افزود: اما تاکنون این امر محقق نشده و از منابع داخلی استفاده شده است.

این طرح تامین کننده سرویس های جانبی مورد نیاز طرحهای پتروشیمی الفین های (١١، ١٢ و ١۶)، آلفا الفین کیان، متانول های (کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، بوشهر، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول و متانول/آمونیاک ارگ شیمی پارسا)، HDPE مهر، طرح های آمونیاک-اوره (هنگام، هرمز و لاوان)، متانول-آمونیاک-٢ لاوان، C٢ ریکاوری بوشهر، طرح PP/PDH شرکت مهر پتروکیمیا، MEG مروارید، MEG پارس فنول، اسیداستیک بوشهر، اتیل بنزن کیان و پروپیلن اکساید کیان است.

ارسال نظر