کد خبر : 30272

تولید پتروشیمی‌ بندرامام در نیمه نخست امسال

تولید پتروشیمی‌ بندرامام در نیمه نخست امسال

پتروتحلیل- پتروشیمی بندرامام در شهریور ماه امسال در مجموع بیش از ۴۵۱ هزار تن محصول تولید کرده که این میزان تولید را با استفاده از ۸۳٫۵ درصد از ظرفیت اسمی خود محقق کرده است.

براساس این گزارش، این پتروشیمی که ظرفیتی معادل ۶٫۸ میلیون تن در سال دارد، به عنوان بزرگترین پتروشیمی ایران در نیمه نخست امسال توانست بیش از ۲٫۷ میلیون تن تولید کند.

سهم این پتروشیمی در تولید در شهریور ماه و نیمه نخست امسال در بین کل مجتمع های پتروشیمی به ترتیب حدود ۱۱٫۰۷ و ۱۱٫۶۶ درصد بوده است.

در شهریور ماه و همچنین نیمه نخست امسال پتروشیمی بندر امام توانست به ترتیب ۱۹۴ و ۹۴۳ هزار تن محصول صادر کند.

محصولات تولیدی پتروشیمی بندرامام شامل پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزن، مخلوط زایلن‌ها و پارازایلین و... بوده که به عربستان، سنگاپور، هند، اسپانیا، تایوان، هلند، بلژیک، اندونزی، مالزی، قطر، ژاپن، چین، کره جنوبی و فرانسه صادر می شود.

برخی از فرآورده های تولیدی این واحد پتروشیمی همچون اتان با بیش از ١٠ درصد،و برش چهار کربنه با ١٠ درصد بیش از برنامه تولید می شود.

اتیلن، پروپیلن، نفت کوره، اتان، پروپان، بوتان، پنتان، بنزن، مخلوط زایلین ها، رافینیت، گاز مایع و پارازایلین و... در این واحد پتروشیمی تولید می شود، از این محصولات در تولید اسید ترفتالیک خالص، دی متیل ترفتالات، حلال‌های صنایع شیمیایی، الیاف پلی‌استر، مواد ساخت بطری‌های نوشابه، صنایع رنگ‌سازی، پلاستیک، مواد نرم‌کننده، الیاف مصنوعی به عنوان حلال و تامین‌کننده خوراک واحدهای پلیمری استفاده می‌شود.

ارسال نظر