کد خبر : 32696

پیش بینی ها از بازار پلی اتیلن ترفتالات

پیش بینی ها از بازار پلی اتیلن ترفتالات

پتروتحلیل- با توجه به کاهش میزان معاملات پیش از تعطیلات سال نوی چین در هفته گذشته قیمت های پلی اتیلن ترفتالات شاهد تغییر چشمگیری نبوده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان گزارش داده اند که قیمت ها در این بازار به سبب سقوط بازار نفت هفته را با ضرب آهنگ کاهشی آغاز کردند. با این وجود قیمت های پیشنهادی پلی اتیلن ترفتالات در بازار چین غالبا بدون تغییر و بین ۷۶۰ تا ۷۸۰ دلار در هر تن به صورت (FOB) هفته را به پایان رساندند. در هفته پیش از این قیمت ها در بازه پایینی ثابت بودند اما در بازه بالایی کاهش ۲۰ دلاری را در هر تن تجربه کردند.

یکی از تاجران مستقر در شانگهای اظهار کرده است: «پس از افزایش نسبی قیمت های نفت خام در نیمه دوم این هفته، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات نیز علائمی از ثبات را نشان دادند.» قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی به کره جنوبی به صورت (FOB) در این هفته بدون تغییر و در رقم ۸۶۰ دلار در هر تن گزارش شده اند. در بازار داخلی چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات شاهد کاهش هفتگیِ ۵۰ تا ۲۰۰ یوآنی (۸ تا ۳۲ دلاری) در هر تن بودند. یکی از معامله کنندگان گفته است: «خریداران به سبب پیش بینی کاهش بیشتر قیمت ها پس از تعطیلات هنوز تمایلی به انبار مجدد محصولات ندارند.»

معامله کنندگان پلی اتیلن ترفتالات پیش بینی می کنند قیمت های این محصول در کوتاه مدت روند ثابت و رو به کاهشی را داشته باشند، زیرا آن ها معتقدند که عرضه کافی و مداوم و کاهش رشد مصرف موجب باقی ماندن قیمت ها در نزدیکی رقم های فعلی که پایین ترین ارقام از ژانویه ۲۰۰۸ می باشند، خواهد شد. در اخبار خوراک پتروشیمی ها آمده است که قیمت های اسید ترفتالیک خالص در چین به صورت (CFR) با کاهشی در حدود ۵ دلاری به ۵۴۰ دلار در هر تن رسیده و قیمت های مونو اتیلن گلیکول در بازار نقدی با افزایش ۱۵ تا ۲۰ دلاری با شرایط یکسان فروش بین ۵۶۵ تا ۵۷۰ دلار است.

ارسال نظر