کد خبر : 32502

فشار نفت بر بطری های چینی بیشتر شد

فشار نفت بر بطری های چینی بیشتر شد

پتروتحلیل- پایین ترین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در چین از سال ۲۰۰۸ رقم خورد.

به گزارش «پتروتحلیل»، هفته گذشته در چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در بازارهای داخلی و صادراتی کاهش یافت و به پایین ترین رقم خود از ژانویه ۲۰۰۸ رسید. معامله کنندگان این کاهش قیمت پلی اتیلن ترفتالات را به پایین رفتن قیمت های نفت نسبت می دهند.

در همین حال در این هفته قیمت های بالاتر از ۸۰۰ دلار در هر تن دیگر مشاهده نشدند و قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در بازار صادرات چین به صورت (FOB) با کاهش ۳۰ تا ۴۰ دلاری بین ۷۶۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن اعلام شده اند. یکی از تولیدکنندگان داخلی اظهار کرده است: «در پی کاهش قیمت های نفت قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در این هفته همچنان سقوط کردند. خریداران در حاشیه منتظر هستند و به دقت تحولات را رصد می کنند.

ما فکر می کنیم در روزهای آتی اگر قیمت نفت به سقوط خود ادامه دهد، ممکن است قیمت های پلی اتیلن ترفتالات بازهم کاهش یابند. امیدواریم وضعیت تقاضا پس از تعطیلات سال نوی چین بهبود یابد زیرا بطور سنتی فصل اوج فروش محصولات در این بازار از ماه مارچ آغاز می شود.

همچنین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از کره جنوبی به صورت (FOB) نیز بدون تغییر و در رقم ۸۶۰ دلار در هر تن قرار دارد. یکی از تولیدکنندگان کره ای گزارش داده است: «ما در این هفته قیمت های خود را در رقم ۸۶۰ دلار در هر تن ثابت نگه داشتیم اما قیمت های پیشنهادی مشتریان‌مان بین ۸۴۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن (FOB) است. محتمل است به سبب سقوط اخیر قیمت نفت خام، قیمت ها در این پلی اتیلن ترفتالات تا اواسط ماه فوریه شاهد کاهش جزئی باشند.

پیش بینی می شود تقاضا در ماه مارچ و با آغاز فصل اوج فروش بهبود یابد.» قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در بازار داخلی چین از دو هفته گذشته در حدود ۲۰۰ یوآن (۳۰ دلار) در هر تن کاهش یافته است. یکی از تبدیل کنندگان می گوید: «ما قصد داریم پیش از تعطیلات از انبار کردن بیش از نیاز محصولات خودداری کنیم زیرا معتقدیم قیمت ها هنوز برای پایین رفتن جا دارند. احتمال می رود که تقاضا در اوایل مارچ افزایش یابد. با این وجود حس می کنیم تمایل به خرید به اندازه همین مدت از سال گذشته بالا نباشد.»

ارسال نظر