کد خبر : 32687

توقف پلی پروپیلن در مرز ۸۰۰ دلار

توقف پلی پروپیلن در مرز ۸۰۰ دلار

پتروتحلیل- معاملات در بازار پلی پروپیلن در چین با نزدیک شدن به تعطیلات کاهش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان گزارش داده اند در بازار پلی پروپیلن چین شاهد کاهش معاملات بوده اند زیرا برخی از تبدیل کنندگان به منظور محدود کردن خطرات احتمالی با توجه به دورنمای نامشخص اقتصادی، پیش از تعطیلات سال نوی این کشور از خرید این محصول سر باز می زنند.

یکی از تولیدکنندگان گزارش داده است: «افزایش قیمت های پلی پروپیلن در بازار معاملات آتی موجب شده قیمت ها در بازار نقدی کاهش نیابند، اما باتوجه به اینکه بسیاری از خریداران از انجام خرید امتناع کرده اند، برخی از مشتریان ما از دریافت تعداد نامطلوب سفارشات برای محصولات نهایی ابراز نارضایتی کرده و اضافه کرده اند که آن ها به منظور محدود کردن هزینه هایشان قصد دارند برای تعطیلات امسال میزان تولید خود را بیش از حد معمول متوقف سازند.» به سبب افزایش قیمت ها در بازار معاملات آتی (افزایش ۲۴۰ یوآنی (۳۶ دلاری) در هر تن در بورس کالای Dalian) در بازه پایینی قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی چین بالا رفتند.

در همین حال در بازار وارداتی چین به صورت (CFR) قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید تزریقی و رافیا با کاهش ۲۰ دلاری در بازه بالایی بین ۸۰۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن اعلام شده اند. یکی از تولیدکنندگان سعودی گزارش داده است که پلی پروپیلن گرید رافیا را ۲۰ دلار پایین تر از پیشنهاد ابتدایی‌شان و با رقم ۸۲۰ دلار در هر تن به صورت (CFR) به فروش رسانده است. یکی از تولیدکنندگان اظهار داشته است: «قیمت ها به مرز ۸۰۰ دلار در هر تن رسیده اند اما هیچ قراردادی پایین تر از این رقم منعقد نشده است. به نسبت سال گذشته تقاضا به میزان چشمگیری کاهش یافته و با توجه به اینکه سفارشاتی که هم اکنون داده می شوند تا پایان فوریه به دست مشتریان نخواهد رسید پیش بینی می کنیم میزان معاملات تا بعد از تعطیلات پایین باقی بماند.» در اخبار اقتصادی آمده است سرمایه گذاری در بخش املاک پس از افزایش ۱۰/۵درصدی در سال ۲۰۱۴ رشد ۱ درصدی را در سال ۲۰۱۵ تجربه کرده و به سبب مشکلات تولیدکنندگان مسکن برای فروش خانه های فعلی‌شان، کارشناسان پیش بینی کرده اند که میزان رشد این بخش در سال ۲۰۱۶ منفی باشد.

با توجه به کاهش میزان معاملات پیش از تعطیلات و عدم تمایل فروشندگان به اختصاص دادن تخفیف به مشتریان در حال حاضر، پیش بینی می شود قیمت های پلی پروپیلن در کوتاه مدت تغییر چشمیگری نداشته باشند. ممکن است تخفیف هایی برای رقم های بازه بالایی محدوده قیمتی داده شوند اما فروشندگان امیدوارند که از کاهش قیمت ها در بازه پایینی به پایین تر از مرز ۸۰۰ دلار در هر تن جلوگیری کنند.

ارسال نظر