کد خبر : 31849

قیمت پی وی سی فرموسا ثابت می ماند؟

قیمت پی وی سی فرموسا ثابت می ماند؟

پتروتحلیل- هفته گذشته قیمت های پی وی سی در چین با وجود محدود بودن مبادلات پیش از اعلام قیمت ها برای ماه ژانویه غالبا بدون تغییر باقی ماندند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پی وی سی وارداتی از هفته پیش از آن ثابت بودند و بین ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن (CFR) گزارش شده اند. برخی از معامله کنندگان پیش از اعلام قیمت های پی وی سی یکی از شرکت های بزرگ تایوانی (فرموسا) برای ماه ژانویه خریدهای خود را لغو کردند. بطور کلی با توجه به پایین رفتن قیمت های نفت خام و همینطور قیمت های وینیل کلرید در آسیا که طبق داده های نرم افزار قیمت ChemObris در پایین ترین حد خود از آپریل ۲۰۰۹ قرار دارد، آن ها پیش بینی می کنند قیمت های اتیلن نیز کاهش یابند. در بازار داخلی چین، قیمت های پی وی سی اتیلنی در هفته گذشته شاهد تغییر چشمگیری نبودند اما برخی معامله کنندگان گزارش داده اند که قیمت های پی وی سی استیلنی در هفته گذشته روندی ثابت و رو به کاهش را دنبال کردند.

در همین حال معامله کنندگانی که در بخش های شمالی این کشور فعالیت دارند گزارش داده اند به سبب بارش سنگین برف مشکل حمل و نقل به قوت خود باقی است. از این رو، فروشندگانی که در جنوب هستند تلاش کردند با توجه به عدم عرضه از طرف شمال قیمت های خود را حفظ کنند. با این حال، جو کلی بازار کاهشی باقی ماند زیرا پس از سقوط قیمت نفت خام به پایین تر از ۴۰ دلار در هر بشکه در بورس کالای نیویورک تقاضا به میزان چشمگیری کاهش یافت. در این میان قیمت های پی وی سی استیلنی صادراتی از هفته گذشته در حدود ۲۰ دلار در هر تن کاهش یافت. یکی از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشته است: «تقاضا به همراه کاهش قیمت های نفت خام و نفتا رو به کاهش است. خریداران در این بازار فعال نیستند زیرا در این روزها آن ها بطور محتاطانه ای در حال رصد پیشرفت های بازار هستند.»

بسیاری از معامله کنندگان فکر می کنند که تولیدکنندۀ بزرگ تایوانی که در بالا به آن اشاره شد به منظور با خبر شدن از اینکه آیا بانک مرکزی ایالات متحده در جلسه سیاست گذاری خود در تاریخ ۱۵ و ۱۶ دسامبر نرخ ها را افزایش خواهد داد یا خیر، اعلام قیمت های خود برای پی وی سی را به تعویق انداخته و در اواخر دسامبر اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود این تولیدکننده قیمت ها پی وی سی صادراتی خود به چین را به سبب پایین بودن تقاضا و کاهش قیمت صنایع بالا دستی، ثابت نگه دارد. به گفته برخی از معامله کنندگان قیمت های اتیلن در بازار نقدی که در رقم های بالایی قرار دارند ممکن است از کاهش قیمت های پی وی سی در ماه ژانویه جلوگیری کند.

ارسال نظر