کد خبر : 31653

شرکت Petkim ترکیه قیمت پی وی سی را تغییر نداد

شرکت Petkim ترکیه قیمت پی وی سی را تغییر نداد

پتروتحلیل- قیمت پی وی سی به سبب پایین بودن تقاضا همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این هفته در ترکیه علیرغم افزایش قیمت های اتیلن در اروپا جو بازار پی وی سی تغییر زیادی نداشت. قیمت های پیشنهادی پی وی سی وارداتی از اروپا به ترکیه به صورت (CFR) بین ۷۵۰ تا ۷۸۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

یکی از تاجران گزارش داده است که ۲ عرضه کنندۀ او در غرب اروپا با توجه به افزایش قیمت اتیلن و بهبود وضعیت تقاضا در بازار داخلی‌شان قیمت های پی وی سی صادراتی خود به ترکیه را ثابت نگه داشتند. همچنین تاجر دیگری به عدم تمایل عرضه کنندۀ اروپایی خود برای کاهش قیمت های پی وی سی صادراتیش به ترکیه اشاره کرده است.

با این وجود، هر دوی تاجران به دریافت پیشنهادهایی با قیمت های پایین تر از طرف خریداران اذعان داشته اند. محدوده قیمتی پی وی سی k67 وارداتی از ایالات متحده به صورت سی اف آر، مشمول ۶/۵ درصد عوارض گمرکی و ۱۸/۸۱ درصد عوارض ضد دامپینگ) که بین ۶۸۰ تا ۷۰۵ گزارش شده در بازۀ پایینی شاهد کاهش بوده است.

علیرغم اینکه شنیده شده قیمت های بسیار پایین تری برابر ۶۴۰ دلار در هر تن به صورت (CFR) از منبعی مشابه در بازار مصر پیشنهاد شده است. تاجران استدلال کرده اند: «عرضه کنندگان ایالات متحده با توجه به افزایش قیمتی که در بازار داخلی رقم زده اند، از ارائه قیمت های پیشنهادیشان در بازار صادراتی در این هفته سر باز زدند.»

همچنین در بازار داخلی، شرکت Petkim لیست قیمت های خود برای پی وی سی را تغییر نداد اگرچه آن ها در این هفته قیمت های پلی پروپیلن و پلی اتیلن خود را کاهش دادند. در بازار توزیع محموله های نگهداری شده در داخل به صورت ex-warehouse و شامل مالیات بر ارزش افزوده بین ۹۳۰ تا ۹۹۰ دلار در هر تن پیشنهاد شدند که کاهش در بازه پایینی محدوده قیمتی را نشان می دهد. معامله کنندگان همچنان قیمت های بسیار پایین تری را در بازار توزیع گزارش می کنند که این مسئله با فعالیت های مربوط به خالی کردن انبارها از طرف برخی توزیع کنندگان و یا پیشنهادهای آن ها برای محموله های توقیف شده مرتبط است.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله کنندگان غالباً بر این مسئله اتفاق نظر دارند که تقاضا در بازار پی وی سی محدود باقی خواهد ماند. با این وجود محتمل است میزان فشار انبارها بر عرضه کنندگان پی وی سی در ایالات متحده و اروپا روند قیمتی در بازار را معین کند. اگر آن ها همانطور که ادعا می کنند شاهد وضعیت رضایت بخش تقاضا در بازارهای داخلی خود باشند ممکن است روند نزولی قیمت های پیشنهادی محصولات صادراتیشان متوقف شود. با این وجود اگر آن ها ترجیح دهند تا پیش از پایان سال انبارهای خود را خالی کنند، محتمل است که کاهش قیمت ها ادامه یابد.

ارسال نظر