کد خبر : 31342

بهبود بازار پی وی سی در ترکیه

بهبود بازار پی وی سی در ترکیه

پتروتحلیل- افزایش قیمت پی وی سی وارداتی از اروپا، پی وی سی ایالات متحده را نیز افزایش خواهد داد؟

به گزارش «پتروتحلیل»، این هفته در ترکیه وضعیت فعالیت ها در بازار پی وی سی بهبود یافت زیرا فروشندگان گزارش داده اند که خریداران بیش از قبل برای قیمت ها استعلام می گیرند و خریداران نیز گزارش داده اند که تمایل بیشتری برای خرید دارند.

یکی از تاجران می گوید: «شرایط طوری نیست که خریداران برای خرید تحت فشار باشند اما آن ها در هفته های گذشته خریدهای بیشتری را انجام داده اند زیرا احساس می کنند که قیمت های پی وی سی به پایین ترین میزان خود رسیده است.» چندین خریدار این مسئله را تأیید کرده و اظهار داشته اند: «ما تمایل بیشتری به خرید محصولاتی داریم که تحویل آن ها برای ماه های ژانوایه و فوریه است زیرا قصد داریم تا پایان سال انبارهایمان را خالی کنیم.» در بازار وارداتی، پی وی سی k67 اروپا به صورت (CFR) افزایش جزیی را تجربه کرده و بین ۷۷۰ تا ۷۹۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

تبدیل کنندگانی که برای محصولات اروپایی پیشنهادهایی را با رقم هایی معادل قیمت های بازۀ پایینی این محدوده قیمتی دریافت کرده اند آگاه هستند که این قیمت ها مخصوصا پس از افزایش چشمگیر قیمت های اتیلن در بازار نقدی بخاطر آتش سوزی واحد Moerdijk متعلق به شرکت Shell، درهفتۀ آینده تغییر خواهند کرد. در این میان قیمت های پیشنهادی برای پی وی سی k67 وارداتی از ایالات متحده به صورت CFR، مشمول ۶/۵ درصد عوارض گمرکی و ۱۸/۸۱ درصد عوارض ضد دامپینگ) بدون تغییر بین ۶۹۰ تا ۷۳۰ دلار در هر تن باقی مانده است.

معامله کنندگان در حال حاضر منتظر هستند تا ببیند آیا پس از افزایش قیمت های پی وی سی وارداتی از اروپا قیمت های این محصول از ایالات متحده نیز افزایش خواهد یافت یا خیر. پی وی سی وارداتی از کره جنوبی به صورت (CFR) در این هفته بین ۷۴۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن گزارش شد و قرار است میزان عوارض آن از اول ژانویه ۲۰۱۶ از رقم ۳/۲ درصد به ۲/۱۲ درصد کاهش یابد. در بازار توزیع محموله های نگهداری شده در داخل ترکیه با ۱۰ دلار کاهش در بازه پایینی به ۹۶۵ تا ۹۹۰ دلار در هر تن رسید.

در این میان، بسیاری از معامله کنندگان با این مسئله موافق هستند که باتوجه به افزایش اخیر قیمت های اتیلن قیمت های پی وی سی وارداتی از اروپا در کوتاه مدت ممکن است افزایش بیابد. با این وجود هنوز پیش بینی واضحی برای پی وی سی ایالات متحده بیان نشده است.

تصمیم شرکت تایوانی Formosa برای کاهش قیمت های پی وی سی صادراتی خود به بازارهای آسیایی برای تحویل در ماه دسامبر بین ۴۰ تا ۶۰ دلار نشان دهندۀ این مسئله است که علیرغم افزایش قیمت اتیلن در این منطقه شرایط بازار پی وی سی ضعیف است.

از این رو این مسئله مورد سوال است که با توجه به وضعیت ضعیف تقاضا در سطح جهان و کاهش قیمت های حمل و نقل آیا ایالات متحده می تواند از قائده مستثنی بماند. یکی از معامله کنندگان می گوید: «اگر آمریکای جنوبی نباشد، ایالات متحده جایگزین زیادی برای صادرات محصولاتش بجز ترکیه و مصر ندارد.» در این میان این هفته قیمت های پی وی سی k67 صادراتی آمریکا به مصر به صورت (CIF) همچنان کاهش یافت و به ۶۷۰ دلار در هر تن رسید.

ارسال نظر