کد خبر : 31818

پلی پروپیلن تایلندی به پایین ترین رقم رسید

پلی پروپیلن تایلندی به پایین ترین رقم رسید

پتروتحلیل- قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی تایلند به پایین ترین میزان خود در چند سال اخیر رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی تایلند برای یک هفته دیگر شاهد کاهش بود و متوسط قیمت هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا به پایین ترین میزان خود از دسامبر سال ۲۰۰۹ رسید. معامله کنندگان این کاهش قیمت ها را به پایین بودن تقاضا و همچنین کاهش قیمت های نفت خام نسبت می دهند.

در همین حال یکی از تولیدکنندگان کیف اظهار داشته است: «قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی همچنان کاهش می یابد زیرا تقاضا در حال پایین رفتن است و قیمت ها در بازار صنایع بالا دستی کاهش یافته اند. خریداران پیش از تعطیلات سال نوی میلادی به حاشیه رفته اند زیرا پیش بینی می کنند قیمت ها باز هم کاهش می یابد. در این میان، در میزان عرضه مشکلی وجود ندارد.»

تبدیل کنندۀ دیگری نیز نظر مشابهی داشته و اضافه کرده است: «کاهش قیمت نفت خام موجب فشار برای کاهش قیمت های پلی پروپیلن شده است. ما در این هفته پلی پروپیلن گرید رافیا و تزریقی را در بازار داخلی با قیمت ۳۹۰۰۰ بات (۱۰۸۵ دلار) در هر تن (FD) خریده ایم و قیمت قرار دادهایی که منعقد کرده ایم کاهشی در حدود ۴۰۰۰ بات (۱۱۱ دلار) در هر تن را نسبت به پیشنهادهایی که هفته گذشته دریافت کرده ایم نشان می دهند. به سبب وجود این روند کاهشی ما قصدی برای انبار محصولات در کوتاه مدت نداریم.»

یکی از تاجران نیز گفته است: «میزان تقاضا کاملا پایین است و عرضه کنندگان داخلی به سبب میزان زیاد محصولات در انبارهایشان تحت فشار برای فروش محصولاتشان هستند. یکی از تولیدکنندگان داخلی در این هفته قیمت های پیشنهادی خود را ۱۰۰۰ بات (۲۸ دلار) در هر تن کاهش داده است. ما احساس می کنیم که در کوتاه مدت قیمت ها در این بازار همچنان کاهش یابند.»

قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار داخلی تایلند به صورت (FD) در حال حاضر بین ۳۸۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ بات (۱۰۵۷ تا ۱۰۸۵ دلار) در هر تن برای گریدهای رافیا و تزریقی و ۳۹۵۰۰ بات (۱۰۹۸ دلار) در هر تن برای گرید فیلم گزارش شده اند. طبق شاخص قیمت های ChemObris این محدوده قیمتی به نسبت هفته گذشته کاهش ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ باتی (۱۴ تا ۷۰ دلاری) در هر تن را نشان می دهند.

ارسال نظر